۰۱ تير ۱۳۹۶ ۱۶:۴۲
کد خبر: ۹۱۸۹۷
sanat

نشست هم اندیشی معاونان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت در با موضوع بررسی طرح های پسادکتری ، فرصت های مطالعاتی و کارآموزی دانشجویان برگزارشد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسکانیوز، در ابتدای این نشست دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به معرفی چهار پروژه اقتصاد مقاومتی این وزارت پرداخت و گفت: باید دانشگاه ها در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی و همکاری با مقامات استان نقش فعالتری داشته باشند و به صورت دوره ای گزارش فعالیت ها و نتایج به ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنند.


او به تفاهم نامه های بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت در موضوعات مهمی همچون فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور، پسا دکترای صنعتی و کارآموزی دانشجویان در مراکز صنعتی اشاره کرد و گفت: باید در یک همکاری دو طرفه بین دانشگا ها و مراکز صنعتی ضمن تدوین برنامه های مشترک تفاهم نامه ها به نحو مطلوب اجرایی شوند و موضوعات مورد تفاهم از نیازهای اصلی جامعه دانشگاهی و صنعتی است.


دکتر برات قبادیان معاون آموزشی و پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسه از ابراز تمایل زیاد این وزارت برای همکاری با وزارت علوم و دانشگاه ها سخن گفت و افزود: در ۳ تا ۴ سال گذشته یکی از بهترین دوره های همکاری بین دو وزارتخانه را شاهد بودیم و تفاهم نامه های بین دو وزارت و مهمتر از همه اجرایی شدن آنها خود نشان از این همکاری های دو جانبه دارد.


او افزود: هم اکنون علاقه مندی زیادی برای همکاری با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از طرف شرکت های بزرگ صنعتی همچون ایران خودرو و سایپا و مراکز معدنی وجود دارد و به ادارات کل صنایع و معاون استانها نیز ابلاغ شده است که با دانشگاه های استان همکاری و تعامل همه جانبه داشته باشند.


در ادامه این نشست درباره موضوعات مربوط به ارتقای نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در حل مشکلات کلان دستگاهی و بنگاه های اقتصادی کشور و بازنگری و اصلاح نظام آموزش علمی در جهت ارتقای ارزش آفرینی و کارآفرینی بحث و گفت وگو شد.


در این جلسه علاوه بر بررسی پروژه های اقتصادی مقاومتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، راهکارهای همکاری هر چه بیشتر این وزارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت گسترش و جهت دهی به فعالیت های کارآموزی، فرصت های مطالعاتی، پسادکتری صنعتی و موارد مرتبط مورد بررسی و بحث قرار گرفت.


بحث درباره تعریف طرح های پژوهشی، مشکلات بیمه و مالیات فعالیت های پژوهشی، رقابت دانشگاه ها در اخذ پروژه و نحوه حمایت از پژوهش های نیاز محور کشور از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار