۰۹ خرداد ۱۳۹۶ ۲۲:۱۵
کد خبر: ۸۶۹۹۲
Eftetah Namayeshgah beynol melali Ghoran (14)

محمدرضا حشمتی، رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مراسم افتتاح این نمایشگاه بر ضرورت مشارکت هنرمندان برای انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه تأکید کرد.


به گزارش عطنا، محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که عصر دوشنبه، 8 خردادماه در مصلی تهران برگزار شد، با بیان اینکه این نمایشگاه از سه بخش محتوایی، پشتیبانی و فروش تشکیل شده است، اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، شعار قرآن، اخلاق و زندگی را برای امسال برگزیده است و فعالیت غرفه‌ها بر اساس این شعار ترسیم شده است.


حشمتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با قرآن، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، قرائت، حفظ و تجوید مقدمه‌ای است تا قرآن را بهتر بفهمیم، همچنین تأکید ایشان بر آن است که هنرمندان و نویسندگان وارد صحنه شوند تا مفاهیم قرآن را به جامعه ارائه کنند.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه باید زبان انتقال مفاهیم قرآنی به جامعه تغییر کند، تصریح کرد: بهترین زبانی که می‌توانیم مفاهیم قرآنی را به نسل نو انتقال دهیم، زبان هنر است. از این رو مجموعه های فعال در حوزه های هنری و فرهنگی را بر آن داشتیم تا در این حوزه فعال شوند. امیدواریم بتوانیم از هنرمندان و خلاقیت‌هایشان برای انتقال مفاهیم قرآنی استفاده کنیم.


به گفته وی بیست سازمان و نهاد به صورت مستقیم در برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشارکت داشتند.


گفتنی است بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از امروز (دوشنبه، 8 خرداد) به مدت 20 روز در مصلی امام خمینی(ره) دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 17 تا 24 از نمایشگاه بازدید کنند.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار