۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۰۲:۵۰
کد خبر: ۶۹۸۶
رئیس شورای علمی چهارمین دروه مسابقات مناظره دانشجویان ایران گفت: مهم ترین هدف مسابقات پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب است که انتظار داشتند در دانشگاه ها و حوزه های علمیه فضای آزاد اندیشی رشد کند.

به گزارش عطنا، دکتر علی منتظری بیان کرد: مسابقات ملی مناظره لبیکی بدون آلایش است به مطالبه رهبری در پاسخ به نامه طلاب که به عنوان منشور آزاد اندیشی معروف است.

وی با بیان اینکه مسابقات ملی مناظره که از سوی سازمان دانشجویان برگزار می شود، اهداف متفاوتی را پیگیری می کند، گفت: اجتماعی شدن دانشجویان، تمرین تحمل نظر مخالف و توانایی صحبت کردن از جمله مهارت هایی است که در مسابقات مناظره برای شرکت کنندگان ایجاد می شود و افزایش پیدا می کند.

رئیس شورای علمی چهارمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران خطاب به دبیران اجرایی چهارمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی با بیان اینکه نباید این مسابقات به یک محفل و چند دانشجوی خاص محدود شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم مسابقات ملی مناظره با گستردگی برگزار شود و جمعیت زیادی از دانشجوها و جوانان را در برگیرد.

منتظری با تاکید به این که مسابقات مناظره دانشجویان ایران از فعالیت های ابداع شده و جذاب در جهاد دانشگاهی است بیان کرد: جهاد دانشگاهی سابقه ای ۳۰ سال در فعالیت های فرهنگی دانشگاهی دارد و بسیاری از فعالیت های فرهنگی در جهاد دانشگاهی سابقه دارند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی سال ها در دانشگاه ها به فعالیت های فرهنگی مشغول بوده است و بسیاری از چهره های فرهنگی و هنری که منشاء خدمت هستند از فعالیت های فرهنگی و دانشجویی جهاد دانشگاهی متولد شده اند.

رئیس شورای علمی مسابقات مناظره دانشجویی با اشاره به این که متاسفانه بیشتر به جای پرداختن به اصل به حاشیه پرداخته ایم خطاب به دبیران اجرایی چهارمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی، گفت: افرادی که در کارهای فرهنگی فعالیت می کنند باید چشم انداز وسیع تری برای خود تبیین کنند و این فعالیت ها را تنها در راستای انجام وظایف سازمانی نبینند.

منتظری با بیان اینکه باید با دل ها وارد میدان شویم، ادامه داد: مسابقات مناظره دانشجویان ایران و هر فعالیت فرهنگی دیگر محتاج نگاهی وسیع است و باید از حالت فرمایشی و بروکراتیک سازمانی خارج شود، اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم موفق خواهیم بود.

وی با تاکید به این موضوع که فعالیت های فرهنگی به کارهای پیچده نیاز ندارد افزود: اول باید خود آماده باشیم تا بتوانیم جمع زیادی را همراه کنیم و فعالیتی تاثیر گذار انجام دهیم.

منتظری بیان کرد: دوره های مختلف جهاد دانشگاهی مبدع فعالیت های نو، جدید و تازه ای بوده است، یکی از این فعالیت های جدید فرهنگی در سازمان دانشجویان، مسابقات ملی مناظره دانشجویی است.

ثبت نام مسابقات ملی مناظره از پنجم اسفند ماه آغاز شده و مرحله استانی مسابقات در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای اطلاع بیشتر به پایگاه اینترنتی www.isdc.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار