۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ۰۲:۲۵
کد خبر: ۶۹۱۶۶
todi-va-moarefe-raeis-daneshkade-adabiat-3

عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه علامه تاکید کرد: دولت‌ها و سیاست‌ها دست دانشگاه را تا حدودی به لحاظ مالی و در استخدام نیروی جدید آزاد بگذارند و اجازه دهند مستقل برخورد کند و این آزادی به هر حال فواید بسیار زیادی برای خود جامعه دارد.


به گزارش عطنا، حسین ملانظر، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، ظهر امروز 23 بهمن‌ماه در نشست خبری «همایش استقلال دانشگاه‌ها، چالش‌ها و راهبردها» در تالار شورای دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه، گفت:‌ دانشگاه مغز متفکر جامعه است و این مغز متفکر هست که باید با تحولات نوین چه در درون و چه به طور وارداتی برخورد بکند و راه حل بدهد.


وی ادامه داد: این مغز متفکر باید بتواند آزاد و مستقل فکر کند و راه‌حل‌های جدید را برای مسائل نوین در دنیا پیدا بکند.


ملانظر تصریح کرد: این نقشی که وجود و خاصیت دانشگاه دارد منوط به این است که دولت‌ها و سیاست‌ها دست آن را تا حدودی به لحاظ مالی و در استخدام نیروی جدید آزاد بگذارند و اجازه دهند مستقل برخورد کند، طوری‌که دانشگاه تحت فشار سیاست‌های مختلف دولتی قرار نگیرد و این آزادی به هر حال فواید بسیار زیادی برای خود جامعه دارد.


neshast khabari esteghlal daneshgah (20)


وی تصریح کرد: البته اخیرا هیئت امنای دانشگاه‌ها تا اندازه زیادی این نقش را به صورت نمادین برعهده گرفتند که با مسائل جدید که مواجه می‌شوند چگونه برخورد بکنند. مقررات اداری، چارچوب‌های کلی را می‌تواند داشته باشد و دانشگاه هم در آن چارچوب‌ها حرکت کند.


عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: ولی مسائل بسیار جدید در دنیا به لحاظ علمی و پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی رخ می‌دهد که دانشگاه باید به نوعی استقلال داشته باشند و بتوانند حرکت و فکر کرده و ایده تولید کنند. ضمن‌آنکه اعضای هیئت علمی بتوانند در آن رشد کنند و جوانان مملکت را به رشد بی‌طرفانه، علمی و مستحکم هدایت کنند.


همایش‌ «استقلال دانشگاه‌ها، چالش‌ها و راهبردها» به مدت یک روز با هدف بررسی علمی وضعیت استقلال دانشگاه‌ها و ارزیابی شرایط موجود و چگونگی رسیدن به شرایط مطلوب با حضور اعضای مجمع، سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.


گفتنی است توسعه علمی کشور و علوم محوری در دانشگاه مستقل، آزاداندیشی، نقادی و نظریه‌پردازی در دانشگاه مستقل، آسیب شناسی استقلال دانشگاه‌ها، نظام مدیرت در دانشگاه مستقل و نقش انجمن‌های علمی و مجامع صنفی اعضای هیئت علمی در استقلال دانشگاه‌ها از جمله محورهای این همایش است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار