۰۸ بهمن ۱۳۹۵ ۲۰:۲۷
کد خبر: ۶۶۷۷۲
zakiani5

غلامرضا ذکیانی رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: دانشگاه ما باید خود را به هر قیمتی شده، ناظر بر مشکلات جامعه کند و اگر دانشگاهی مشکلات جامعه را نبیند بهتر است تعطیل شود.


به گزارش عطنا، غلامرضا ذکیانی در گفت‌وگو با مهر گفت: طی سه سال گذشته رویکرد دانشگاه علامه  طباطبائی در همه حوزه‌ها از جمله دانشکده ادبیات متفاوت شده است.


وی ادامه داد: تعاملات بین‌المللی دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی بسیار فعال شده و اگر این روند ادامه یابد، ما در چند سال آینده شاهد اتفاقات خیلی خوبی در دانشگاه خواهیم بود.


رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی افزود: دانشگاه ما باید خود را به هر قیمتی شده، ناظر بر مشکلات جامعه کند، دانشگاه یا ناظر به مشکلات جامعه هست و یا اینکه باید تعطیل شود.


وی ادامه داد: منتهی مشکلات جامعه همه مشکلات ترافیک و بیکاری به معنی فیزیکی نیست. جامعه مشکلات عدیده ای دارد که برخی از آن دیده می‌شود و برخی دیده نمی شود، آن بخشی که دیده نمی شود را ما از خودمان تولید نمی کنیم، آنها کاملا در ارتباط با مراتب پایین‌تر هستند.


ذکیانی افزود: یعنی اگر ما شاهد این هستیم که مردم ما اخلاق ترافیکی ندارند، مملکتی که دارای تاریخ هزاره است، با این وجود مردم آن از نظر اخلاقی و اجتماعی نمره خوبی نمی گیرند، علتش این است که متصدیانی که باید این گره‌ها را باز کنند، از جمله حوزه و دانشگاه از نیازهای اجتماعی دور شده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید، پژوهشکده و گروه‌های دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی به این سمتی حرکت می‌کنند که حتما آموزش و پژوهش‌های آنها ناظر به مشکلات جامعه باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار