۲۰ دی ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۴۳۳۲
akhlagh-dar-pajoohesh-20

عبدالساده نیسی در نشست تخصصی «اخلاق در پژوهش» گفت: هدف اصلی ما صیانت و حمایت از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانشگاه و فراهم کردن برنامه‌های آموزشی برای جلوگیری از بروز تخلفات است.


به گزارش عطنا، نشست تخصصی «اخلاق در پژوهش» با حضور رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه صبح یکشنبه 109 دی‌ماه در سالن شورای ریاست این دانشگاه برگزار شد.


در این نشست عبدالساده نیسی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه به نحوه شکل‌گیری گروه تخصصی تخلفات پژوهشی اشاره کرد و گفت: زمانی که آئین‌نامه از طرف وزارت علوم به دانشگاه ابلاغ شد، دانشگاه موظف به تشکیل گروه تخصصی شد. با حکم رئیس محترم دانشگاه و پیشنهاد معاون پژوهشی وقت، بنده به عنوان رئیس گروه تخصصی تخلفات پژوهشی منصوب شدم.


او با اشاره به هدف اصلی این گروه تخصصی افزود: ما به دنبال این نیستیم که مانند پلیسی که در پشت پیچی کمین می‌کند تا راننده‌ای خلاف کند و او را بگیرد عمل کنیم! بلکه هدف ما این است که تابلوها را جلوی همه بگیریم و به همدیگر بگوییم این خطر متوجه همه ما است.


وی با بیان اینکه این گروه با این دیدگاه آغاز به کار کرده، اظهار کرد: ما به برنامه‌ریزی کارگاه‌هایی در قالب درون دانشکده‌ای اقدام کردیم و همچنین یک کارگاه در دفتر مقام معظم رهبری با حضور رئیس دانشگاه و استادان دانشگاه علامه برگزار کردیم.


نیسی با اشاره به سهم بسیار اندک دانشگاه علامه در تخلفات پژوهشی تصریح کرد: حدود یک سال است که از طرف وزارت علوم، هر دو ماه یک بار در دانشگاه، گزارش عملکرد فعالیت‌های پژوهشی را دریافت می‌کنند.


مدیر امور پژوهشی دانشگاه تاکید کرد: هدف اصلی ما صیانت و حمایت از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانشگاه و فراهم کردن برنامه‌های آموزشی در این راستا است.


او با بیان اینکه گروه تخصصی اخلاق در پژوهش حکمی صادر نمی‌کند، اذعان کرد: ما پرونده‌های واصله از این تخلفات را در درجه اول بررسی می‌کنیم و در مرحله بعد از عضو هیئت علمی برای دفاع در این خصوص دعوت می کنیم و در نهایت اگر تخلف پژوهشی از سوی کمیته تایید شد، اگر فرد دانشجو باشد او را به کمیته انضباطی و اگر عضو هیئت علمی باشد او را به کمیته انتظامی ارجاع می‌دهیم.


وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به نظر من جا دارد که وظیفه دانشگاه در حوزه پژوهش و دفتر حقوقی این باشد که مرتبا از پژوهش‌های دانشگاه صیانت کند و ببیند در کجا از مالکیت فکری و لوگوی دانشگاه استفاده می‌کنند و به دنبال پیگیری این موضوع باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار