۲۰ آبان ۱۳۹۵ ۱۹:۲۹
کد خبر: ۵۵۴۷۹
roonamayi-hoghoogh-matbooaat-33

جلد دوم کتاب «حقوق مطبوعات» تالیف مرحوم کاظم معتمدنژاد با حضور مشاور رئیس جمهور و جمعی از استادان علوم ارتباطات در بیست‌ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها رونمایی شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که در سالن نشست‌های خارجی نمایشگاه مطبوعات انجام شد، هادی خانیکی، مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، مهدی محسنیان‌راد، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی سخنرانی کردند.


در این مراسم تعداد زیادی از هم‌دوره‌ای‌های کاظم معتمدنژاد، پدر علوم ارتباطات ایران، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و جمعی از شاگردان و علاقه‌مندان او، در کنار رویا معتمدنژاد، یادگار این استاد برجسته حضور داشتند.


گفتنی است جلد دوم کتاب «حقوق مطبوعات» با عنوان فضاى عمومى مطلوب براى توسعه مطبوعات و دیگر رسانه‌ها، اواخر سال ١٣٩١ براى چاپ به انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزى رسانه‌ها سپرده شد.


اما زمانى که کتاب براى بازنگرى آخر به دست دکتر کاظم معتمدنژاد رسید، او در بستر بیمارى بود و اکنون فرزندش، رؤیا معتمدنژاد، این اثر را بازبینى و ویرایش کرده و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها  آن را منتشر کرده است.


پروفسور کاظم معتمدنژاد، روزنامه‌نگار و حقوق‌دان ایرانی بود که در اردیبهشت 1313 هجری شمسی در بیرجند متولد شد و پنجشنبه 14 آذر 1392 در تهران دارفانی را وداع گفت.


به دلیل نقشی که معتمدنژاد در تاسیس آکادمی علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در ایران داشت به «پدر علوم ارتباطات ایران» شهرت یافت.


متن سخنرانی‌های این مراسم را اینجا بخوانید.


شایان ذکر است بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که با شعار «شفافیت، صداقت» از 14 آبان ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است فردا آخرین روز خود را سپری خواهد کرد.


گزارش تصویری این مراسم را با هم می‌بینیم؛



عکاس : ایوب قادری (الف)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار