۰۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۲۶۵۰
namayeshgah-belgrad

مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در شصت و یکمین نمایشگاه  بین المللی کتاب بلگراد در کشور صربستان که از 2 تا 9 آبان (23 تا 30 اکتبر ) برگزار می شود  شرکت خواهد نمود.  این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان، انتشارات الهدی و موسسه نما یشگاه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد .


به گزارش عطنا، در این دوره، ناشرانی از کشورهای ایران، روسیه، آنگولا، استرالیا، بلاروس، بوسنی هرزگوین، بریتانیا، ایتالیا، یونان، کرواسی، هند، فرانسه، هلند، مقدونیه، آلمان، اتریش، اسپانیا، ژاپن، چین، برزیل، بلغارستان، رومانی، اسلوونی و لهستان با بیش از 150 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.


نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای ادبی در منطقه است که با هدف اصلی کمک به ناشران، نویسندگان، کتاب‌فروشان، کتابداران، توزیع‌کنندگان کتاب، شرکت‌های چندرسانه‌ای، و افراد دیگر در کسب‌وکار و همچنین ایجاد ارتباط و همکاری‌های فرهنگی برگزار می‌شود.از سال 2002 نمایشگاه بین‌المللی کتاب «بلگراد» نیز مانند نمایشگاه بین المللی «فرانکفورت» و دیگر نمایشگاه‌های بزرگ یک کشور را به‌عنوان مهمان افتخاری سال می‌پذیرد تا کشور مزبور ادبیات و تولیدات انتشاراتی خود را به بازدیدکنندگان به‌صورت اختصاصی عرضه کند.


namayeshgah-belgrad-2


 در این راستا  کشورهای نروژ، کانادا، فرانسه، بریتانیا، ایالات متحده، ایتالیا، ژاپن، یونان، سوئد، پرتغال، مجارستان، لهستان، چین و روسیه به ترتیب از سال 2002 تا 2015 مهمان ویژه‌ این نمایشگاه بوده‌اند . در این دوره جمهوری اسلامی ایران مهمان ویژه این نمایشگاه بوده و ارائه آثار حوزه علوم انسانی و اجتماعی به عهده دانشگاه علامه طباطبائی است.


شایان ذکر است اخبار مربوط به حضور نمایشگاه کتاب دانشگاه متعاقبا اعلام خواهد گردید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار