۱۳ مهر ۱۳۹۵ ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۱۲۸۸

یاکوبی» از مجموعه فلسفه استنفورد با موضوع فلسفه و عرفان، نوشته «جمشید کرشاسپ چوکسی» است. که به همت نشر ققنوس چاپ شد.


به گزارش عطنا به نقل از شبستان ، بسياري از علاقه‌مندان به فلسفه در ايران كه با فضاي مجازي بيگانه نيستند نام دانشنامه فلسفة استنفورد را شنيده‌اند و چه بسا از اين مجموعة كم نظير بهره هم برده‌ باشند. اين دانشنامه حاصل طرحي است كه اجراي آن در سال 1995 در دانشگاه استنفورد آغاز شد و همچنان ادامه دارد. اين مجموعه از مدخل‌هاي مناسبي براي ورود به گستره‌هاي متنوع فلسفي برخوردار است و كسي كه مي‌خواهد براي اولين بار با مسأله يا مبحثي در فلسفه آشنا شود، يكي از گزينه‌هاي راهگشايي كه پيش ‌رو دارد اين است كه ابتدا به سراغ مدخل يا مدخل‌هاي مربوط به آن در اين دانشنامه برود.


جمشید گرشاسب چوکسی ،پروفسور ایرانی شناس در بخش مطالعات اوراسیای مرکزی، تاریخ، هندی شناسی و دین شناسی و هیئت علمی خاور میانه و اسلام شناسی و مطالعات بین‌المللی در دانشگاه ایندیانا است، لیسانس خود را از دانشگاه کلمبیا و دکترایش را از دانشگاه هاروارد دریافت کرده است. او رئیس بخش زبان ها و فرهنگ های خاور نزدیک و سرپرست برنامه های مطالعاتی خاورمیانه است.


ترجمه این مجموه را محم مدی اردبیلی بر عهده داشته است  وی (متولد ۱۳۶۱) پژوهشگر، نویسنده و مترجم حوزه فلسفه و دارای مدرک دکترای فلسفهٔ غرب از دانشگاه تبریز است. پژوهش‌های او عمدتاً در حوزه ایدئالیسم آلمانی، به ویژه فلسفه هگل قرار دارد و کتابش تحت عنوان «آگاهی و خودآگاهی در پدیدارشناسی روح هگل» مورد توجه منتقدان قرار گرفته‌است.


 عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد وی «سیر تکوین آگاهی در پدیدارشناسی روح هگل» و عنوان رساله دکترای وی «نظام متافیزیک ینا و تاثیرات آن بر پدیدارشناسی روح هگل» بوده است. اردبیلی اکنون علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، هنر و تهران، در کلاس‌های آزاد موسسه شهر کتاب و انجمن جامعه‌شناسی ایران به تدریس فلسفه می‌پردازد.


 انتشارات ققنوس شماره 66  دانشنامه استنفورد را منشر کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار