۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۰۹۹۹
vroodi-ashenaei-5

اولین و بزرگترین تور آموزشی «آشنایی با دانشگاه» به همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، جهت آشنایی دانشجویان نو ورودی با بخش‌های مختلف این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، دانشگاه علامه طباطبائی امروز، یکشنبه 11 مهر ماه، اقدام به برگزاری تور آموزشی «آشنایی با دانشگاه» برای دانشجویان نو ورودی کرد.که با استقبال دانشجویان و پرسنل بخش‌های مختلف دانشگاه همراه بود.


این تور به همت انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه از جمله دانشکده‌های علوم ارتباطات، روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم سیاسی، مدیریت و حسابداری، علوم اجتماعی، اقتصاد، ادبیات و زبان‌های خارجه، بیمه اکو و تربیت بدنی برگزار شد.


ابتکار جدیدی که انجمن‌های علمی دانشجویی با هماهنگی و مشارکت همدیگر در بیش از 10 دانشکده مختلف، با دادن بروشورها و همراهی دانشجویان برای اولین بار انجام دادند تا دانشجویان نو ورودی رشته‌های گوناگون، از بخش‌های متنوع دانشکده خود بازدید کرده و با کارمندان و مدیران این بخش‌ها به گفت‌وگو و پرسش و پاسخ بپردازند.


حسین باقری، عضو انجمن علمی ارتباطات و از مجریان این طرح، که سال گذشته به دلیل ایده‌های خلاقانه دانشجویی مورد تقدیر قرار گرفته است، درباره این طرح گفت: سال گذشته، چندین طرح دانشجویی به ریاست دانشگاه ارائه شد که یکی از این طرح‌ها که مورد تایید دکتر سلیمی، رئیس محترم دانشگاه قرار گرفت همین طرح « تور آموزشی آشنایی با دانشگاه» بود.


باقری هدف این طرح را که برای اولین بار، در کل کشور تنها در دانشگاه علامه طباطبائی صورت می‌گیرد و سال‌‌های آینده نیز به رویه دانشگاه بدل خواهد شد، این‌گونه عنوان کرد: دانشجویان نو ورودی در آغاز راه، با چهره ناشناخته‌ای از محیط دانشگاه مواجه می‌شوند که نبود اطلاعات کافی و عدم آشنایی با بخش‌‌ها و قواعد حاکم بر آن، موجب بروز ابهامات‌ و چالش‌‌‌هایی برای دانشجویان می‌شود که ممکن است در روند تحصیلی آن‌ها خلل ایجاد کند. لذا هدف این طرح کمک به دانشجویان برای درک محیط دانشگاه و ایجاد آرامش روانی نسبت به سازوکار اجرایی است.


این دانشجو ضمن تشکر و قدردانی از حمایت مدیریت دانشگاه، از اعضای انجمن‌های علمی همه دانشکده‌ها که با هماهنگی، کار گروهی و تلاش بی شاعبه، این امر را پیش بردند، تشکر و سپاس‌گزاری نموده و ابراز امیدواری کرد دانشجویان قدر این انجمن‌های علمی دانشجویی را بدانند و در برنامه‌های مختلف از انجمن‌های علمی حمایت کنند.


از جمله متولیان دیگر این امر می‌توان از سعیده ملکی، سارا شریعت‌مداری و احمدی غفوری از دانشکده مدیریت، مرتضی شجاعی از حقوق و علوم سیاسی، احسان پروین از روانشناسی، خانم هاشمی از اقتصاد، آقای فاطمی و شورای مدیریت انجمن‌های علمی دانشجویی از علوم اجتماعی، آقای کشاورزی از بیمه اکو و خانم جلیلیان کارشناس انجمن‌های علمی، دکتر خرسندی مدیر فرهنگی دانشگاه و دکتر ملکی معاون فرهنگی دانشگاه نام برد.


از جمله نکات دیگر این طرح ایجاد رابطه دو طرفه بین دانشجویان و مسئولان دانشگاهی است که به درک حقوق و تکالیف دو طرف نسبت به هم کمک شایانی می‌کند.


نحوه اجرای این طرح در دانشکده‌ها به اشکال مختلفی برگزار شد. برای نمونه، در دانشکده علوم ارتباطات، رئیس دانشکده در سخنانی، ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان نو ورودی، به توصیه‌هایی در باب دانشگاه و وظایف دانشجو در قبال رشته‌شان پرداخت. در ادامه برنامه نیز دانشجویان از بخش‌های مختلف دانشکده  از جمله کتابخانه، مرکز آموزش، مسئولان اجرایی، اتاق اساتید، سایت خبری دانشگاه (عطنا) و سایر بخش‌های آن بازدید کردند.


شایان ذکر است دانشگاه علامه طباطبائی امسال بالغ بر 1800 دانشجوی نو ورودی در رشته‌های مختلف علوم انسانی گرفته‌است و مدیریت جدید برای این نسل، برنامه‌های مختلف، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و غیره در نظر گرفته، که «امید» و «نشاط» دو پایه اصلی این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.


گزارش تصویری امروز از «تور آشنایی دانشجویان نو ورودی با دانشگاه» را در کنار عکس‌های دریافتی از دانشکده‌‌‌های مختلف، در زیر می‌بینیم؛



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار