۰۶ شهريور ۱۳۹۵ ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۸۲۷۲
moot kourt

تیم دانشگاه علامه طباطبائی در این دوره از مسابقات در بخش تیمی، توانست عنوان بهترین کیفرخواست و بهترین لایحه و در بخش انفرادی، عنوان بهترین پژوهشگر را  کسب کند.


به گزارش عطنا، هشتمین دوره مسابقات ملی شبیه سازی جلسات محاکمه دیوان بین‌المللی کیفری (موت کورت)، یادواره هانری دونان، در روز پنج شنبه، 28 مرداد ماه 95 در سالن اجتماعات مرکز جامع توان‌بخشی جمعیت هلال احمر در تهران برگزار شد.


این دوره با شرکت ۱۲ تیم  و با همکاری دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران، انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه و موسسه مطالعات و پژوهش‌های حقوقی شهر دانش، انجام شد.


سید محمدمحسن سیداحمدی، عضو تیم دانشگاه علامه طباطبائی و پژوهشگر برگزیده این دوره از مسابقات، در مصاحبه با عطنا، گفت: امسال دانشگاه علامه طباطبائی درخشش قابل قبولی در این مسابقات داشت. در بخش تیمی، عنوان بهترین کیفر خواست و  بهترین لایحه را به دست آورد. از سوی دیگر در بخش انفرادی، نیز عنوان بهترین پژوهشگر، به یکی از اعضای تیم‌ دانشگاه علامه طباطبائی اختصاص یافت.


وی ادامه داد: تعداد 12 تیم‌ شرکت کننده، متشکل از گروه‌های سه نفره از دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبائی، مفید قم، دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، مازندران، تربیت مدرس، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی و دو تیم متشکل از دانشگاه‌های مختلف، شرکت کنندگان حاضر در مسابقات بودند.


وی با بیان این که این دوره از مسابقات با هدف تحقق عدالت و مبارزه با بی‌کیفری برگزار می‌شود، افزود: این مسابقه، با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های مختلف کشور در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان از دانشگاه علامه طباطبائی، همگی دانشجوی مقطع کارشناسی حقوق و حقوق بین‌الملل بودند.


سیداحمدی ادامه داد: در نهایت این مسابقه با معرفی چهار تیم برتر به پایان رسید. تیم اول با ترکیبی از دانشگاه‌های مختلف، تیم دوم از دانشگاه شهید بهشتی، تیم سوم از دانشگاه علامه طباطبائی و تیم چهارم نیز ترکیبی از دانشگاه‌های متعدد بود.


دانشجوی ترم پنج کارشناسی حقوق  با بیان این که دانشگاه علامه طباطبائی با سه تیم در این دور از مسابقات شرکت کرده بود، عنوان کرد: اعضای تیم شماره یک شامل رویا محمدی، امیرحسین دادخواه، کتایون اشرفی، تیم دوم شامل فرزانه منتخب، سید محمدمحسن سیداحمدی و علی مسعودیان و همچنین اعضای تیم سوم، که رتبه سوم تیمی این دور از مسابقات را کسب کردند، علی زهره، نیلوفر فروزان‌فر و امیررضا آذرشاد بودند.


وی تصریح کرد: گروه سوم، به صورت تیمی، موفق به دریافت جایزه بهترین لایحه و بهترین کیفر خواست شده و به این ترتیب، به دور بعدی این رقابت‌ها که یکم مهرماه برگزار می‌شود، راه یافتند.


سیداحمدی یادآور شد: دور دوم این مسابقات ملی، در تاریخ یکم مهرماه، با هدف انتخاب دو تیم برتر انجام می‌شود. این دو تیم، به مسابقات جنوب شرق آسیا، در دهلی اعزام خواهند شد.


وی در انتها خاطر نشان کرد: تیم‌های برتر در مسابقات هند، به مرحله نيمه‌نهايي، هنگ‌كنگ راه می‌یابد، و پس از آن به مسابقات جهاني «ژان پيكته» اعزام می‌شود.


نیلوفر فروزانفر، از دیگر اعضای تیم دانشگاه علامه طباطبائی نیز در مصاحبه با خبرنگار عطنا گفت: مربی‌گری خانم مریم آقایی، نقش مهمی در موفقیت تیم دانشگاه علامه طباطبائی داشت و حضور مؤثر ایشان، شایسته تقدیر است.


او افزود: کسب رتبه سوم توسط دانشجویان دانشگاه علامه از این نظر قابل توجه است که اکثر اعضای این سه تیم از دانشجویان کارشناسی بودند.


[gallery columns="5" ids="48280,48281,48275,48274,48273" orderby="rand"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار