۰۳ شهريور ۱۳۹۵ ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۲۵


mokhber dezfuli


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر همکاری‌های ، سریع‌تر، عمیق تر و وسیع‌تر بین شورای تحول علوم انسانی و وزارت علوم تاکید کرد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، جلسه ۷۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.


محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: دستور اصلی این جلسه مسائل مرتبط با حکم مقام معظم رهبری برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که امسال سال آخر این حکم است، بود.


وی با اشاره به گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص محورهای مطالبات مقام معظم رهبری از شورا گفت: کارها و اقدامات صورت گرفته در کشور پیرامون موضوع علم و فناوری که با محوریت ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور پیگیری می‌شود یکی از بخش‌های این گزارش بود که توفیقات خوبی با پیگیری‌های این ستاد در زمینه نقشه جامع علمی حاصل شده است.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به موضوع علوم انسانی و گزارش رئیس شورای تحول علوم انسانی و وزیر علوم در جلسه گفت: همکاری‌های مناسب بین شورای تحول علوم انسانی و وزارت علوم از اهم موارد مورد اشاره بود که در جلسه نیز درخصوص تسریع، تعمیق و وسیع تر شدن این اقدامات تاکید شد.


مخبر دزفولی گفت: در زمینه مهندسی فرهنگی نیز علی رغم تلاش‌های صورت گرفته و تصویب این سند جامع در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اصلاح مجدد آن و ابلاغ آن توسط رییس جمهور هنوز ستاد راهبری اجرای مهندسی فرهنگی تشکی جلسه نداده است.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه رئیس جمهور پس از ارائه این گزارش مقرر کرد که در شهریور ماه و قبل از مهر اولین جلسه ستاد مهندسی فرهنگی تشکیل شود، گفت: امیدواریم با تشکیل این ستاد شاهد هم افزایی بهتر میان دستگاه‌های فرهنگی کشور برای پیشرفت در عرصه فرهنگ و رفع موانع موجود باشیم.


وی اضافه کرد: در خصوص نهادهای گوناگون جبهه فرهنگی انقلاب و حمایت شورا برای تسهیل فعالیت‌های آنها نیز حدود ۱۵ نهاد مردمی که در عرصه ازدواج آسان، کاهش نرخ طلاق، مبارزه با اعتیاد و... فعال هستند مورد حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته اند و قرار شد این حمایت‌ها وسیع تر و با کیفیت بهتر مورد توجه قرار گیرد.


مخبر دزفولی گفت: در زمینه کاستی‌هایی که پیرامون مطالبات رهبر معظم انقلاب از شورا وجود دارد نیز مقرر شد این موضوع در جلسات آتی در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار