۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۱۳
کد خبر: ۴۶۸۰۸


 bagher larijani


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: توسعه رشته‌های بین رشته‌ای میان حوزه علوم انسانی و حوزه علوم پزشکی با همکاری مناطق آمایشی نهایی صورت می‌گیرد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، باقر لاریجانی با بیان این مطلب افزود: توسعه راهبردی آموزش با رویکرد ویژه به رشته‌های میان رشته‌ای یکی از محورهایی است که در برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه قرار گرفته و مبنای واسپاری ماموریت‌های ویژه به مناطق آمایشی نیز توسعه میان رشته ای‌ها در نظام سلامت کشور است.


معاون آموزشی وزارت بهداشت به تغییرات فضای ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: با شرایط حاضر لازم رشته‌های موجود پاسخگوی نیازهای نظام سلامت نیست و مرزهای بین رشته‌های علوم پزشکی و سایر حوزه‌ها کمرنگ شده و لازم است با رویکردی نوین به توسعه آموزش بین رشته‌ای پرداخته شود.


وی گفت: مصوبه آمایش سرزمینی و تشکیل کلان مناطق آمایشی این شرایط را فراهم آورده تا نظام سلامت بتواند از کلیه ظرفیت‌های موجود در منطقه بهره برداری کند.


لاریجانی اضافه کرد: تعامل با دانشگاههای خارج از وزارت بهداشت از جمله ملزوماتی است که می‌تواند زمینه توسعه آموزش بین رشته‌ای را فراهم آورد و مناطق آمایشی این امکان را بیش از پیش فراهم آورده است.


وی گفت: توسعه رشته‌های بین رشته‌ای در حوزه علوم انسانی از جمله ماموریت‌هایی است که در منطقه ۵ آمایشی علوم پزشکی در دست پیگیری است و به زودی برنامه توسعه رشته‌های بین رشته‌ای در علوم پزشکی کشور با همکاری این کلان منطقه نهایی خواهد شد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین از تدوین برنامه‌های آموزشی مرتبط با طب سنتی با کمک دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت: این برنامه جزء ماموریت‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی منطقه ۵ آمایشی است که توسعه دانش طب سنتی را پیگیری می‌کند.


وی گفت: کشور ما در حوزه طب سنتی از منابع غنی علمی برخوردار است که لازم است باتوجه به طب نوین به روز رسانی و کاربردی شود.


لاریجانی با بیان اینکه کشور در برخی رشته‌های بومی خود می‌تواند در سطح دنیا سرآمد شود اضافه کرد: پس از واسپاری ماموریت توسعه رشته طب سنتی به منطقه ۵ آمایشی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکار وزارت بهداشت برای توسعه دانش طب سنتی در سطح ملی خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: با این همکاری زمینه ارائه برنامه‌های مدون برای توسعه دانش طب سنتی در کشور و ارائه آموزش‌های مناسب در مقاطع مختلف فراهم می‌شود.


معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین از واسپاری ماموریت توسعه آموزش پزشک خانواده به منطقه ۵ آمایشی کشور خبر داد و گفت: برنامه پزشکی خانواده از آغاز برنامه چهارم توسعه جزو تکالیف نظام سلامت کشور است و اجرای آن از سال ۸۹ در کشور آغاز شده است و همچنان نیاز به کار بیشتر دارد.


وی افزود: در زمینه اجرای این ماموریت در منطقه ۵ آمایشی لازم است تا به منظور توسعه این اقدامات در سطح ملی با سایر دانشگاههای متولی تربیت پزشک خانواده تعامل سازنده‌ای صورت گیرد.


لاریجانی اضافه کرد: برهمین مبنا طی ۱۰ روز آتی دانشگاههای متولی آموزش پزشک خانواده جلسه‌ای برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای آموزش این رشته خواهند داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار