۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۵۳۲۷

daneshju


محمد فرهادی در آئین آغاز سیزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دولت برای نیل به توسعه همه جانبه کشور ارتقای نقش جوانان بوده و این مهم در گرو سلامت جسمی، توانمندی روحی و افزایش اعتماد به نفس جوانان است.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، وی افزود: تاکید وزارت علوم بر ارتقای ورزش دانشگاهی با فراهم سازی امکانات ورزشی است بنابراین ورزش همگانی باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد.


وزیر علوم تاکید کرد: سرانه ورزشی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور در حال حاضر یک متر مربع است که امید است تا پایان برنامه ششم به یک و نیم متر برسد.


فرهادی مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم سازی گروهی امور ورزشی، تکمیل فضاهای ورزشی نیمه‌ساز، تجهیز ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی به وسایل ورزشی و تندرستی، رتبه بندی کیفی فضاها و امکانات ورزشی دانشگاه ها را از برنامه های وزارت علوم در بخش تربیت بدنی و ورزش دانشجویی عنوان کرد.


وزیر علوم همچنین اجرای طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان در سه سطح آمادگی جسمانی، تندرستی و شناسایی ناهنجاری های قامتی و توجه به دروس عمومی تربیت بدنی یک و ۲ و اهتمام به شناسایی استعدادهای ورزشی دانشجویان را از دیگر برنامه های وزرات علوم در این حوزه اعلام کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار