۱۹ تير ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۳۲۵۴

جلسه 174 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


در ابتدای این جلسه دبیر هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه گزارشی درمورد «طرح آمایش آموزش عالی» ابعاد مختلف این طرح در بخش راهبردی، گسترش کمی آموزش عالی با در نظر گرفتن نقشه جامع علمی کشور، چشم‌‌انداز آینده آموزش عالی و در نظر گرفتن مزیت‌های اقتصادی نقاط مختلف کشور برای تأسیس رشته‌های دانشگاهی را تشریح کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، در بخش دیگری از این گزارش، برخی از سیاست‌های «طرح آمایش عالی» درمورد ساماندهی مؤسسات آموزش عالی فاقد استاندارهای لازم، تفویض و تقویت اختیارات مؤسسات دانشگاهی، مأموریت‌گرا کردن و سطح بندی دانشگاه‌ها، طرح جامع سنجش و پذیریش دانشجو و طرح جامع مهارتی نیز تشریح و تبیین شده است.


پس از ارائه این گزارش اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود درمورد 'اجرای طرح رتبه‌ بندی و اعتبارسنجی دانشگاه‌ها'،' توجه به مأموریت‌گرایی مؤسسات آموزش عالی'، 'تدوین نظام آموزشی فنی و مهارتی'، 'ساماندهی رشته‌های فاقد توجیه اقتصادی' و 'در نظر گرفتن شاخص نسبت استاد به دانشجو' پرداختند.


به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان این جلسه نیز تعدادی از اعضای هئیت‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه‌های علوم و فنون دریایی خرمشهر، اصفهان، خوارزمی، گلستان، ملایر، هنر اصفهان، اراک، حکیم سبزواری، کردستان، علوم پزشکی خراسان شمالی، علوم پزشکی مشهد و علوم پزشکی بوشهر مورد تأیید اعضای هیئت عالی جذب قرار گرفتند.


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار