۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۱۳۲۸
ahmadvand (3)

ahmadvand (4)


معاون پ‍ژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: دوره های پژوهش محور در صورت اجرای درست علاوه بر درآمدزایی می‌تواند مشکلات دستگاه های اجرایی را رفع کند.


به گزارش عطنا و به نقل از باشگاه خبرنگاران، شجاع احمدوند معاون پ‍ژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص پذیرش دکتری پ‍ژوهش محور این دانشگاه گفت: دکتری پژوهش محور از سال 90 وارد ادبیات دانشگاهی شده است اما دانشگاه علامه طباطبائی تاکید روی دوره‌های پژوهش محور دارد چون برای نظام آموزشی بسیارمناسب است.


وی افزود: در صورت اجرا درست این دوره‌ها علاوه بر درآمد زایی، می تواند مشکلات اجرایی کشور را هم رفع کند. این در حالی است که در گذشته برای  جذب دانشجو نظم و مکانیزم های کنترلی وجود نداشت و حتی افراد انتخابی به عنوان راهنما و مشاور با رشته فرد مرتبط نبود.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: در قانون پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور که توسط وزارت علوم تصویب شده است استاد باید دارای طرح پژوهشی باشد تا بتواند دانشجو جذب کند. این قانون برای حوزه های فنی و مهندسی قابل اجرا است اما در رشته های علوم انسانی بی معنا و نیازمند مطالعات بیشتر است.


شجاع احمدوند درباره تغییر شرایط  دکتری پژوهش محور اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد کنیم تا از طریق دستگاه های اجرایی که متقاضی دوره های دکتری پژوهش محور هستند و از طریق سنجش های علمی زیر نظر سازمان سنجش دانشجو پذیرش کنیم و بعد از آن دانشجویان را در پروژه‌های پژوهشی وارد کنیم.


وی یادآور شد: کیفیت دوره‌های پژوهش محور به تدریج در حال افزایش است و با افزایش نظم با سایر دوره ها تفاوتی ندارد. به علاوه دانشجویان پژوهش محور فقط 6 واحد درس می خوانند در نتیجه تمرکزشان بر روی پژوهش است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار