۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۱:۴۷
کد خبر: ۴۰۵۱۶

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، مهدخت بروجردی بر آموزش روزنامه‌نگاران و دانشجویان رشته های مرتبط با رسانه برای توانمندسازی آنها در خصوص تولید محتوا در فضای اینترنتی تاکید کرد.


brojerdi


وی با یادآوری اینکه هم اکنون واحدهای مرتبط با روزنامه نگاری الکترونیک و روابط عمومی الکترونیک در رشته روزنامه نگاری تدریس می شود، افزود: با این وجود ، ارتباطات یک رشته در حال تغییر و بروز است و باید در هر زمینه بخصوص روزنامه نگاری به مفهوم عام آن بر اساس مقتضیات روز عمل شود.


بروجردی با بیان اینکه در سال تحصیلی 94-95 برای نخستین بار دانشکده مستقل علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این دانشکده تنها دانشکده مستقل در میان تمامی دانشگاه های کشور است و تا پیش از این رشته های مرتبط با روزنامه نگاری در قالب دانشکده علوم اجتماعی تدریس می شد.


مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم گفت: در این دانشکده 2 رشته روزنامه نگاری و مطالعات ارتباطی در مقطع لیسانس تدریس می شود و روزنامه نگاری تحقیقی نیز اضافه خواهد شد.


بروجردی تاکید کرد: 2 رشته مهم دیگر در مقطع کارشناسی ارشد شامل روزنامه نگاری سلامت و محیط زیست به مجموع رشته های این دانشکده افزوده خواهد شد.


وی اظهار کرد: ایجاد رشته های ارتباطات سلامت، ارتباطات محیط زیست و روابط عمومی در مقطع دکترا نیز در دستور کار قرار دارد.


وی گفت: به طور کلی از دیدگاه وزارت علوم گسترش کمی رشته های دانشگاهی بخصوص در مقطع کارشناسی در حال حاضر در دستور کار قرار ندارد مگر اینکه ضرورت و اهمیت آن برای مسئولان در شورای گسترش آموزش عالی مشخص شود.


بروجردی اظهار کرد: برنامه ایجاد این دانشکده نیز مربوط به دوره های قبل است و در شرایط کنونی امکان اضافه کردن کمی رشته ها وجود ندارد.


مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در سومین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منطقه 5 کشور شامل استان های ایلام، کردستان، لرستان و کرمانشاه به استان ایلام سفر کرده است.


همچنین در حاشیه این نشست که در دانشگاه ایلام برگزار شد، کارگاه آموزشی با موضوع راهکارهای ارتباط با رسانه ها توسط مهدخت بروجردی مشاور وزیر علوم برای شرکت کنندگان برگزار شد.


شش هزار دانشجو در 82 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا دکترا در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار