۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۰۶
کد خبر: ۳۶۶۲۹
zia hashemi (3)

zia hashemi (1)


به گزارش عطنا به نقل از فارس، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تاکنون 16 دوره برگزار شده است، تاکنون هم شاهد پیشرفت و رشد خیلی خوبی بوده‌ایم که این 16 جشنواره به میزبانی 22 دانشگاه برگزار شده است.


هاشمی ادامه داد: سال گذشته برای خیلی از دوستان ما درک اینکه بتوانیم همزمان 16 جشنواره ملی را در دانشگاه‌های مختلف برگزار کنیم دشوار به نظر می‌رسید، اما نه تنها تجربه موفقی داشتیم بلکه امسال با رشد دو برابری از لحاظ کیفی روبرو بوده‌ایم، یعنی 90 درصد رشد کمی داشته‌ایم و از طرفی هم امسال این جشنواره در 29 دانشگاه برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: نگاه ما به فرهنگ در مجموع فعالیت‌های فرهنگی نگاه تبلیغاتی، تشریفاتی و صرفا تجلیلی نیست. نگاه ما به فعالیت‌های هنری از جمله فرهنگ دینی، تقویت دینی، بینش و نگرش و کنش فرهنگی است.


هاشمی تصریح کرد: نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه علمی و خلاقانه است و دانشگاه‌ها نیز با این رویکرد وارد جشنواره امام رضا (ع) شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در دوره‌های گذشته 15 هزار دانشجو در رابطه با برگزاری این جشنواره به مشهد مقدس اعزام شدند که امسال بنا داریم این عدد را به مرز 50 هزار نفر برسانیم. در این رابطه تولیت آستان قدس رضوی و نهادهای دولتی و دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز همکاری خوبی با وزارت علوم داشته‌اند.


هاشمی افزود: امسال نیز پیاده روی مسیر نیشابور تا مشهد را در سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار خواهیم کرد؛ سال گذشته استقبال خوبی صورت گرفت و حدود 3 هزار دانشجو در این برنامه شرکت کردند.


وی با اشاره به شکل‌گیری کانون‌های رضوی در دانشگاه‌ها، افزود: در حال حاضر 30 کانون در دانشگاه‌ها شکل گرفته که این حرکت با هدف تقویت هویت دینی و فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.


هاشمی ادامه داد: مقدمات دومین دوره جشنواره‌های ملی دانشگاهی رضوی آماده شده و به عنوان چهاردهمین دوره جشنواره ملی امام رضا فراخوان آن اعلام شده است.


وی تاکید کرد: هفت کمیته شامل کمیته علمی، فنی و فرهنگی و بین‌الملل، بانوان و ادبی شکل گرفته که در هر کدام از این کمیته‌ها یک مسئول قرار دارد و دانشگاه‌ها در ذیل این هفت کمیته فعالیت خواهند کرد.


هاشمی با اشاره به ارادت اهل سنت به امام رضا(ع)ادامه داد: دانشجویان اهل سنت در طرح نهضت رضوی مشارکت خوبی داشته‌اند و در سال گذشته نیز چند جشنواره با حضور این دانشجویان برگزار شده که جلوه‌ای از وحدت دینی است، امسال نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما مختص به امام رضا(ع) از نگاه اهل سنت است.


وی افزود:  کمیته بین‌المللی جشنواره ملی امام رضا(ع) نیز در دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل شده و این بخش بین توسط دانشگاه فردوسی مشهد در ترجمه نهضت رضوی فعالیت خواهد کرد.


هاشمی اختتامیه بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) در آذر ماه برگزار خواهد شد. البته اختتامیه هر کدام از بخش‌ها به صورت جداگانه از اوایل آذر شروع می‌شود و اختتامیه نهایی آن آذرماه در مشهد برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار