۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ۰۹:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۵۲

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، در ادامه همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران در سریلانکا با دانشگاه کلمبو (در پایتخت این کشور) و برگزاری نشست های دوجانبه، محمد اورعی کریمی، رایزن فرهنگی کشورمان، با آثولا راناسینگه، رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کلمبو و جمعی از مدیران این دانشکده دیدار و در خصوص تعاملات و راهکارهای توسعه همکاری های دوجانبه گفت وگو کرد.


در این دیدار که به منظور عملیاتی کردن همکاری های رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه کلمبو صورت گرفت، همکاری دوجانبه و همچنین تعاملات دانشگاه کلمبو با دانشگاه ها و مراکز علمی، آموزشی کشورمان به طور تفصیلی مورد بحث قرار گرفت.


بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کلمبو در این دیدار ضمن معرفی این دانشکده و دپارتمان ها و واحدهای زیر مجموعه آن و اذعان به اینکه امروز ایران در میان مجامع دانشگاهی و فرهنگی شناخته شده است، بر عزم مسئولین دانشگاه بر همکاری نزدیک با ایران تأکید کرد.


در ادامه نیز هر یک از مدیران حاضر در جلسه به معرفی دپارتمان مربوطه و زمینه های همکاری با رایزنی فرهنگی ایران پرداختند.


آشنایی با تاریخ فرهنگ و تمدن ایران، آشنایی با مسایل و سیستم اقتصادی ایران، آشنایی با سیستم سیاسی ایران و آشنایی با تاریخ تمدن اسلامی در ایران، از جمله موضوعاتی بود که مدیران دپارتمان های مربوطه به آنها اظهار علاقمندی کردند.


در همین خصوص پیشنهاد شد که تأمین منابع و کتاب برای استفاده دانشجویان و اساتید، استفاده از فرصت های مطالعاتی دو کشور برای دانشجویان و اساتید، برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، برگزاری و شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت، نمایش فیلم برای دانشجویان دانشکده و هماهنگی برای برگزاری جشنواره فیلم ایران در دانشگاه کلمبو، برگزاری تورهای دانشجویی برای آشنایی با مراکز علمی و فرهنگی دو کشور و تهیه پیش نویس و امضای تفاهمنامه فیمابین رایزنی فرهنگی ایران و دانشکده علوم انسانی دانشگاه کلمبو، در دستور کار طرفین قرار گیرد.


دانشکده علوم انسانی دانشگاه کلمبو، بزرگ ترین دانشکده دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان و کادر علمی است. این دانشکده مشتمل بر 9 گروه (دپارتمان) و تعدادی واحد و مرکز پژوهشی به این شرح گروه های جمعیت شناسی، گروه اقتصاد، گروه زبان انگلیسی، گروه جغرافی، گروه تاریخ، گروه امور بین الملل، گروه علوم سیاسی، گروه زبان سینهالی، گروه جامعه شناسی و مراکز واحد کامپیوتر، واحد مطالعات بودیسم، واحد تدریس زبان انگلیسی، واحد تمدن اسلامی، واحد ژورنالیسم، واحد ریاضیات و مرکز تحقیقات و تحلیل سیاست اجتماعی و مرکز پژوهش های معلولان است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار