۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ۰۰:۲۴
کد خبر: ۳۱۴۰۳
19

نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجوئی سراسر کشور عصر امروز در سالن علامه امینی دانشگاه تهران، با حضور مسئولین و دانشجویان، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.


به گزارش عطنا، این جشنواره به همت وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی به مدت سه روز در دانشگاه تهران برگزار شد و دانشجویان سراسر کشور در بخش‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند و در نهایت عصر امروز آثار و نشریات برتر معرفی شدند.


4


شهرام شکیبا مجری برنامه که از اعضای هیئت تیم داورای جشنواره نیز به شمار می‌رود بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد که در گزیده ای از این بیانیه آمده است: یکی از از جدیدترین و کارآمدترین روش‌های  بیاندیدگاه‌ها، نظرات و بازیکردن نقش فعال دانشجوئی در اداره دانشگاه ها و کشور، استفاده از ظرفیت‌های این قشر نخبه در نشریات دانشجوئی است.


دانشجویان در کنار علمی که وظیفه اصلی آنان در دانشگاه به حساب می‌آید میتواند در غالب موضوعات متنوع به صورت نشریات دانشجوئی بپردازند و نظرات خود را در رابطه با دانشگاه و جامعه بیان کنند.


31


جشنواره نشریات رویدادی مبارک است که می تواند تآثیری چشم‌گیر در ارتقاء سطح  کشور و تبع آن ارتقائ سطح روزنامه نگاران، سایت‌ها و رسانه‌های حرفه ای داشته باشد.جشنواء سطح  کشور و تبع آن ارتقائ سطح روزنامه نگارای در خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و رسانه‌های حرفه ای داشته باشد. جشنواره‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محلی برای تعامل، رایزنی و الگوبرداری و آموزش بوده است.


نهمین جشنواره سراسری مطبوعات دانشجوئی کشور پس از سال‌های زیادی که دانشگاه‌ها هرکدام به‌صورت مستقل اقدام به برگزاری  جشنواره می‌کردند به دنبال ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف و به دور از خط کشی‌ها و گرایش‌های سیاسی بودند.


در ادامه بخش اول اهداء جوایز برگزار شد و سپس ضیاء هاشمی، معاون وزیر علوم در سخنانی اظهار داشت: جمعی از شما دانشجویان از ما مطالباتی داشتید و طی نامه‌ای با امضای چند صد نفره از ما خواستید تا نسبت به اقتضائات و نیازهای شما توجه ویژه ای داشته باشیم. نیازهای شما برای ما قابل پذیرش و مطاع است. شما مطالبه آزادی بیان دارید و این حق شماست. ما هم مثل شما ممیزی قبل چاپ را قبول نداریم و کنترل قبل از چاپ غلط است و هیچ همکاری حق این کار را ندارد.


25


وی افزود: ما و شما بر قانون پایبندیم و این مساله میثاق ماست. کمیته ناظر بر نشریات همکاران ما هستند و نمایندگان شما نیز در آن حضور دارند. و جای بسی خوشحالی است که نمایندگان شما از حق شما دفاع می‌کنند. این نظارت از جنس حمایت است و تلاش بر برداشته شندن ناسره‌ها، اشکالات و تخلفات است تا با آزادی عمل، مباهات و سرافرازی این کار را انجام دهید.


هاشمی ادامه داد: چندهزار نشریه داریم و تعداد اندکی از آن متخلف هستند و نمی‌شود نشریات خوب را برچینیم. در این فرآیند ما به شما دانشجویان اعتماد داریم. اعتقاد ما بر این نیست که هر روز قانون جدیدی وضع کنیم. سرمایه و توانمندی ارزشمندی برای نظام است. اگر تمام مسئولین و دست اندرکاران، نگاه منطقی و درستی داشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی در کشور نشر پیدا کند هیچ کس رفتار خلاف ادب و نزاکت را بروز نمی‌دهد.


معاون وزیر علوم بیان داشت: توسعه فرهنگی مساوی با توسعه فرهیختگی است. حضور 5میلیون دانشجو در کل کشور مایه ممباهات و امید ماست و با تفاهم، همدلی و همزبانی می توانیم به پیشرفت برسیم.موفقیت در عرصه نشریات جامعه مارا پیش می‌برد.


او افزود: ملت ما از مشارکت هم‌دلانه خوشحال است و در سال هم‌دلی باید یک برنامه‌هم‌دلانه اجرا کنیم و این مهم با حضور نسل جوان اتفاق می افتد و ما این مشارکت و امیدواری را پاس می‌داریم.


در ادامه بخش دوم اهدا جوایز برگزار شد که بخش معرفی آثار برتر، برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند.


سخنرانی بخش بعدی دکتر فراهانی، معاون وزیر بهداشت بود که در خصوص اهمیت فعالیت‌های حوزه نشریات دانشجوئی گفت: رسالت پیامبر گرامی  اسلام با خواندن، خردورزی، اندیشیدن و نوشتن آغاز شد. قلم حرمت دارد و مقدس است و تبریک می گویم به شما دانشجویان که در جایگاهی ایستادید که پیامبر اکرم رسالتش را در این حوزه آغاز کرد.


28


فراهانی افزود: در طول تاریخ حوزه اندیشه ورزی و ساحت قلم و اهل قلم توسط دو گروه شکسته و به آن بی حرمتی شده است. گروه اول قلم را محدود، محصور و در بند کردند. کسانی که غافلند که اندیشه‌های ساخت بشر محصور نخواهد شد. گروه دوم که بی انصافند به این حوزه جفا کردند، همان‌هایی هستند که ننوشتند آن‌چه را که می‌اندیشند بل‌که نوشتند آن‌چه را سفارش گرفتند.


معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ما به عنوان فعالان این حوزه می‌دانیم که شما دانشجویان در دانشگاه‌ها چه مشکلات و موانعی دارید و چه تنگ نظری هایی برای شما وجود دارد. برخی از شما دانشجویان مشکلاتی پیش آمده که ما قادر به رفع آن نبودیم و شرمنده شما شدیم. تشکر می‌کنم از شما دانشجویان که در این فضایی که مناسب و مطلوب نبوده، سختی‌ها را تحمل کردید و شجاعانه و با عزم جدی در این حوزه ماندگار شدید.


او بیان داشت: تدبیر مردم در انتخابات مطمئنا فضا را برای شما دانشجویان مساعد خواهد کرد و آرزو می‌کنم که در این کره خاکی هیچ صاحب قلمی برای بیان عقاید خودش در حصر و زندان نباشد.


در پایان برنامه سایر برگزیدگان مورد تقدیر قرار گرفتند و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی نیز در 9بخش حائز رتبه برتر شدند.در بخش عکس، احمد تصویری از نشریه طنین و در بخش گرافیک و صفحه آرایی، امیرمسعود ضرابی برای نشریه خط سفید توانستند رتبه اول را کسب کنند.


رتبه سوم بخش مقاله دینی و قرآنی به سارا نصر آزادانی برای نشریه خط سفید رسید و در بخش سرمقاله و یادداشت حامد درخشانی برای نشریه برای طنین حایز رتبه سوم شد.


رتبه شایسته تقدیر بخش آثار صنفی به علیرضا شیروانی برای نشریه همرنگ رسید و امیر مسعود ضرابی شایسته تقدیر در بخش مقالات هنری شد.


32


دانشگاه علامه در بخش نشریات برتر هم بی‌نسیب نبودند و حسین نوروزی رتبه شایسته تقدیر را در بخش نشریات علمی و تخصصی علوم انسانی، علی منصوریان رتبه سوم بخش هنر و حامد درخشانی برگزیده بخش فرهنگی را به خود اختصاص دادند.


در مجموع دو رتبه اول، دو رتبه سوم، دو رتبه شایسته تقدیر در بخش آثار برتر و سه رتبه در بخش نشریات برتر سهم دانشگاه علامه طباطبائی از نهمین جشنواره نشریات دانشجوئی کل کشور شد.


لازم به ذکر است که از دانشجویان برتر با تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار