۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۲۹
کد خبر: ۳۱۲۰۱

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، در نخستین روز از برنامه‌های این سفر، هیئت نمایندگی وزارت علوم با سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند که در این دیدار که با حضور رایزن فرهنگی ایران، دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، مدیر کل دانشجویان خارجی سازمان امور دانشجویان و تنی چند از رؤسای دانشگاه‌های کشور انجام شد، زمینه‌های همکاری دانشگاه‌های ایران و عراق مورد بررسی قرارگرفت.
در این نشست همچنین بر مزایا و اولویت‌ها و همکاری‌های دوجانبه علمی، فنی و آموزشی بین دانشگاه‌های ایران و عراق تاکید شد و اشتراکات ملی و مذهبی و منطقه‌ای بین دو کشور به عنوان عامل تقویت و ارتقای همکاری‌های آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ضرورت توجه به تجارب توسعه‌ آموزش عالی ایران در عراق به عنوان کشوری که در ابتدای مسیر توسعه قرار دارد، از دیگر مواردی بود که در نشست یاد شده مطرح شد.
همچنین در جلسه هیئت ایرانی با دکتر "حسین ابراهیم صالح شهرستانی" وزیر علوم عراق، وی با ابراز شگفتی از پیشرفت دانشگاه‌های ایران، آمادگی و تمایل دانشگاه‌های عراق برای همکاری بیشتر با دانشگاه‌های ایران به خصوص در زمینه تبادل استاد و دانشجو را اعلام کرد.
دکتر محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد نیز برای همکاری با دانشگاه‌های عراقی به خصوص در زمینه مدیریت بیابان و محیط زیست، معماری و فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام آمادگی کرد.
در این جلسه همچنین رؤسای هر یک از دانشگاه‌ها ی کشورمان به ارائه توانمندی‌های خود پرداختند و هیئت ایرانی از تعدادی از دانشکده‌های دانشگاه بغداد که بزرگترین دانشگاه عراق محسوب می‌شود، بازدید کردند.
در نشستی که با حضور اعضای این هیئت و مدیران این دانشگاه برگزارشد، روسای دانشگاه‌های علم و صنعت و یزد به معرفی توانمندی‌های هر یک از دو دانشگاه پرداختند و آمادگی خود را برای اعطای ۱۰ بورس دکترا به دانشجویان دانشگاه بغداد اعلام کردند. همچنین رؤسای این دو دانشگاه، تمایل خود را برای ارائه دوره‌های کوتاه مدت از سوی اعضای هیئت علمی اعلام کردند.
در بازدید از دانشگاه تکنولوژی بغداد، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تربیت دانشجویان مهارتی اعلام کردند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، همچنین در بازدید هیئت ایرانی از دانشگاه النهرین بغداد، توانمندی‌های این دانشگاه که با وجود سابقه نسبتا کمتر به دستاوردهای خوبی رسیده است، معرفی شد.
در ادامه، روسای دانشگاه‌های یزد، الزهرا (س) و امام رضا (ع) با معرفی دانشگاه خود آمادگی خود را برای اعطای ۱۰ بورس دکترا علاوه بر تبادل استاد و دانشجو و تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، اعلام کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار