۰۳ فروردين ۱۴۰۰ ۱۹:۳۰
کد خبر: ۳۰۰۶۶۹
ایرانداک
با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، دسترسی دوباره به تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) فراهم شد.

به گزارش عطنا به نقل از ایرانداک (لینک)، در پاسخ به نیاز جامعه علمی کشور، با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، دسترسی دوباره به تمام‌متن پایان ‌نامه‌ها و رساله‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) فراهم شد.

در ادامه اطلاعیه ایرانداک آمده است: از ابتدای دی ماه امسال، تمام‌متن پایان ‌نامه‌ها و رساله‌ها، از دسترس کاربران خارج شده بود. ایرانداک خدمت به جامعه علمی کشور را مایه سربلندی خود می‌داند و امیدوار است دسترسی آزاد به تمام‌متن پایان ‌نامه‌ها و رساله‌ها، پیشبرد بیشتر علم، فناوری، و نوآوری را در پی داشته باشد.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) از اول دی ماه امسال اعلام کرد که دسترسی به تمام متن پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری ممنوع شده است؛ ایرانداک این امر را به دلیل تاکید سازمان بازرسی کل کشور بر ماده هشت «آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی»، مصوب ۲۵ آذر ۱۳۹۸ هیأت وزیران دانست که بر این اساس، ایرانداک نمی‌تواند تمام‌متن پارسا را اشاعه دهد و «مؤسسه مکلف است متن کامل پایان‌ نامه‌های فاقد طبقه‌بندی را حداکثر پنج سال پس از تاریخ دفاع منتشر کند».

پیگیری های از سازمان بازرسی کل کشور و مصاحبه با غلامرضا خدادادی، بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور حاکی از باز شدن دسترسی به پایان نامه ها تا قبل از پایان سال نو بود که این امر میسر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار