۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۹۰۰۵

به گزارش عطنا به نقل از مهر، دکتر باقر لاریجانی افزود: حدود ۵ میلیون دانشجو در کشور داریم و با توجه به میزان داوطلبان کنکور، حوزه پزشکی همواره ۲ برابر سایر حوزه‌ها داوطلب دارد که این توفیقی است و یعنی هنوز رشته‌های علوم پزشکی محل رغبت دانش‌آموزان است. باید تلاش کنیم به این علاقه‌مندی پاسخ دهیم.


معاون آموزشی وزیر بهداشتوی یادآور شد: در حال حاضر ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۸۰ هزار دانشجو دارند که در زمینه‌های تحصیلی متعدد تحصیل می‌کنند.
لاریجانی یادآور شد: ظرفیت آموزش عالی پس از انقلاب بیش از ۳۰ برابر توسعه پیدا کرد و امید به تحصیل که در اوایل انقلاب هشت سال بود، در سال‌های اخیر به ۱۴ سال افزایش پیدا کرده است؛ این به این معنی است که دانشگاه‌ها علی‌رغم محدودیت‌هایی که دارند باید به این خواسته داوطلبان پاسخ دهند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عربستان با ۵۴ هزار دانشجو در آمریکا رتبه اول ارسال دانشجو به این کشور را داشته و متاسفانه ایران با ثبت ۱۰ هزار دانشجو در آمریکا در رتبه بعدی قرار دارد.
وی تاکید کرد: این به این معنی است که درخواست برای ادامه تحصیل در ایران زیاد است و باید بتوانیم این نیاز را پاسخ دهیم، در غیر این صورت دانشجویان ما به خارج از کشور می‌روند. ممکن است به کشورهایی بروند که آنها را با چالش‌هایی در آینده کاری‌شان مواجه کند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای بسته آمایش سرزمین علوم پزشکی گفت: این تحول در آموزش پزشکی بستر لازم را برای پذیرش دانشجوی مشترک از خارج از کشور آغاز کرده و می‌تواند شروعی برای بازگشت دانشجویان ایرانی به داخل باشد.
وی افزود: در حال حاضر برنامه EducationIran به معرفی ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخته و زمینه مناسبی برای جذب دانشجو باشد. در این برنامه تمامی برنامه‌های آموزش پزشکی به صورت انگلیسی ارائه شده و می‌تواند زیرساخت مناسبی برای این نوع پذیرش باشد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی با ارائه زمینه تربیت پزشک پژوهشگر و تحرک در کمیته‌های نخبگان و استعداد درخشان توانسته‌اند دانشجویان را به حوزه‌های متنوعی سوق دهند که از آن جمله می‌توان به برگزاری المپیاد علمی سلول‌های بنیادی با همکاری معاونت علمی اشاره کرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: پژوهش و آموزش در دوران پس از برجام گسترش پیدا کرده است و باید بتوانیم با افزایش ارتباطات بین‌المللی، مسیر دانشگاه هزاره سوم را تسهیل کنیم و دانشگاه‌های مُدرنمان با ایجاد شبکه توسعه علمی و به کمک فناوری مشکلات جامعه را حل کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار