۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۷۶۳۶۵
محمدرضا آهنچیان

جشن پایان دوره های مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن آمفی تئاتر دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا در این مراسم، محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این مجلسی که برای برنامه های مهارت افزایی و اشتغال پذیری آراسته ایم، انشاالله نویدهایی هم برای آیندۀ بهتر داشته باشیم. دوره های مهارت افزایی و اشتغال پذیری فرصت های خوبی را ایجاد کردند که حوزه های آموزش و  پژوهش در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در سطح ستاد و دانشگاه هم گرایی در حوزه های آموزش و پژوهش افزایش پیدا کرد. در واقع ما دست در دست یکدیگر دادیم که به ارتقای مهارت و دانش پذیری کمک کنیم. منظور از اشتغال پذیری، اشتغال زایی و اشتغال آفرینی در واقع یک نوع ایجاد فرصت برای رشد و ارتقای استعداد و ظرفیت های نهفته در درون هریک از ما است که بتوانیم فرصت های تبدیل دانش به ثروت را درک کنیم.


وی در ادامه افزود: با شور و حالی که در شرکت کنندگان محترم وجود دارد می توان به موفقیت این طرح پی برد. بحث مهارت ها را می توان به مهارت های یدی، مهارت هایی که از کار فیزیکی است و مهارت های فکر کردن و تحلیل کردن تقسیم کرد.


آهنچیان گفت: باید دانشگاه علامه طباطبائی را به عنوان یک دانشگاه پیشرو و پیشگام در حوزه های علوم انسانی بشناسیم. امیدوارم با برنامه هایی که در این دانشگاه در حال انجام است خلاءهای علوم انسانی جبران شود. اینکه دانشگاه علامه طباطبائی در حوزۀ علوم انسانی و مهارت افزایی پیشگام است، جای تقدیر است و علوم انسانی که در کشور ما دانش مظلومی تلقی می شود به این وسیله بتواند به استحقاق آنچه که لیاقتش است، برسد.


مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در پایان اظهار کرد: آنچه که در این بنرها مشاهده می کنید، شعار سال وزارت علوم است که «مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری» مطرح شده است. برنامۀ مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یکی از اسناد حرکت خود جوش دانشگاه های کشور است. این برنامه برای حرکت در مسیر ارتقای توان دانشجویان برای درک مدیریت های اقتصادی در بازار کار و متناسب با نیاز جامعه صورت گرفته است. هماهنگی خاصی میان دانشگاه علامه طباطبائی و وزارت علوم درحوزۀ آموزشی و پژوهشی وجود دارد و در این مسیر پشتیبان و همراه بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار