۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۷۶۱۷۱
635968475207093560_lg

آیت‌الله مکارم شیرازی می‌گوید داعشی‌ها از نظر نظامی گرفتار شکست شده‌اند اما مبانی فکری آن‌ها باید توسط اندیشمندان نقد شود.


به گزارش عطنا، همایش ملی نقد مبانی سلفی گری در دانشکده ادبیات فارسی و الهیات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید کشور در پیامی به این همایش از اندیشمندان خواست تا با بیانات منطقی و مستدل و ارائه مدارک به نقد مبانی فکریِ سلفی‌گری، وهابیت و داعش بپردازند.


در متن بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: «تشکیل این مجلس پرشکوه را برای بررسی یکی از مهمترین موضوعاتی که مسلمین به آن مبتلا شده اند، یعنی سلفی گری آن هم در این مرکز علمی به همه شما عزیزان مخصوصاً دست‌اندرکاران تبریک عرض می‌کنم.


شک نیست که سلفی‌گری و وهابیت نه تنها بلای بزرگی برای جهان اسلام است، زیرا چهره اسلام را بسیار بدنما کرده‌اند، بلکه بلای بزرگی برای دنیای بشریت است و غیرمسلمانان هم از آثار شوم اینان بی‌بهره نمانده‌اند. آنان که تفاوت این گروه منحرف را با اکثریت قاطع مسلمین نمی‌دانند، گمان می‌کنند آنچه را که می‌گویند آموزه‌های اسلام است و از آن وحشت می‌کنند. محصول این مکتب - اگر نام آن را مکتب بگذاریم - همان گروه تکفیری و فرزندخوانده آن‌ها داعش و امثال داعش است. البته از نظر نظامی گرفتار شکست شده‌اند و نفس‌های آخر خود را می‌کشند و پایان عمرشان نزدیک شده، هرچند به وسیله دلارهای نفتی عربستان سعی می‌شود از مرگ حتمی رهایی یابند.


این گروه منحرف به عنوان مبارزه با بدعت، بدعت‌های زیادی در اسلام گذاردند و تقریباً خون همه مسلمانان اعم از سنی و شیعه را مباح می‌شمرند. همانگونه که عملاً در عراق و سوریه نشان دادند. در کتابی که به نام زادگاه تروریسم با کمک گروهی از محققین نوشته‌ایم با هشتاد مدرک معتبر اثبات شده است که زادگاه اصلی آن‌ها عربستان سعودی است. دانشمندان و اندیشمندان وظیفه دارند با بیانات منطقی و مستدل و ارائه مدارک حقایق را روشن و مبانی آن‌ها را نقد کنند تا از نظر فرهنگی نیز گرفتار شکست کامل شده، افراد فریب‌خورده هدایت گردند.


امیدوارم این همایش شما بتواند گام مهمی در این راه بردارد و در روشن ساختن انحرافات فکری و عقیدتی موفق شود. باز هم به سهم خود از همه شما عزیزان تشکر می کنم.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار