۰۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۵:۲۲
کد خبر: ۲۶۶۸۷

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس‌ گفت: دولت تصمیم دارد در برنامه ششم موضوع ادغام برخی از دانشگاه‌های‌ موازی را در دستور کار قرار دهد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه برخی از موسسات دانشگاهی از داشتن یک عضو هیات علمی محرومند، گفت: باتوجه به اینکه در کشور از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و یا موسسات دانشگاهی زیادی برخورداریم اما با این وجود در برخی از نقاط با کمبود دانشگاه و موسسات دانشگاهی و اعضای هیات علمی روبرو هستیم که این مسئله باعث زیر سوال رفتن جایگاه دانشگاهی شده است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید تخصصی شوند، افزود: در حال حاضر روز به روز از تعداد دانشجویان کشور کاسته می شود و تا زمانیکه تعداد دانشجویان به همین منوال رو به کاهش باشد دیگر لزومی ندارد که این همه دانشگاه داشته باشیم به همین منظور دانشگاه های موازی و هم مسیر ادغام خواهند شد.


نماینده مردم نوشهر و چالوس در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی حرفه ای که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است با دانشگاه جامع علمی- کاربردی هر دو از یک هدف مشترک آن هم تربیت نیروی متخصص و ماهر برخوردارند و هیچ مشکلی ایجاد نمی شود که این دو دانشگاه در یک مسیر مشخص قرار بگیرند و به صورت تخصصی با هم ادغام شوند.


احمدی در پایان با بیان اینکه ۴۰ درصد از دانشجویان در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند، افزود: با حمایت کردن از دانشگاه آزاد که هیچ باری به دوش دولت ندارد و دارای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانشجو که چیزی حدود ۴۰ درصد از دانشجویان کشور را تشکیل می دهد می توان در راستای ادغام دانشگاه های موازی کمک گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار