۳۰ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۶۴۰۸
iran aranseبه گزارش عطنا و به نقل از ایرنا، در این دیدار فرهادی با اشاره به دیدار مهرماه خود با دبیر آموزش ملی فرانسه در ژاپن، خواستار گسترش همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور شد و گفت: ما بعد از برجام انتظار داریم که روابط بین دو کشور گسترش بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: یادداشت تفاهمی آماده شده است که در سفر آینده حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی به فرانسه، بین وزارت علوم ایران و فرانسه به امضا خواهد رسید.

وزیر علوم تاکید کرد: در این تفاهم نامه آمده است که کمیته ای به طور خاص برای پیگیری مفاد تفاهم نامه تشکیل خواهد شد.

سفیر فرانسه نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر علوم، متن آماده شده همکاری های علمی را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: به نظر می رسد این تفاهم نامه همکاری، چارچوب همکاری های علمی ایران و فرانسه را در 5 سال آینده فراهم کند.

برونه فوشه، ایران را یک کشور بزرگ با شهرت خوب دانشگاهی دانست و با اشاره به قابلیت های علمی کشور گفت: فرانسه نیز قابلیت های علمی زیادی دارد که علاوه بر روابط سیاسی و تجاری دو کشور، روابط علمی نیز نتایج بسیار عالی به بار خواهد آورد.

سفیر فرانسه در ایران، پیوندهای دو کشور را در زمینه علم و فناوری درازمدت ارزیابی کرد و افزود: برای ایجاد رابطه های اساسی و پایدار بین دو کشور همه چیز مهیا است.

وزیر علوم نیز در پایان این دیدار تاکید کرد: هدف ما این نیست که در سطح حرف باقی بمانیم بلکه باید به طور جدی به عمل فکر کنیم و دامنه همکاری ها را به شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری تعمیم دهیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار