۲۹ دی ۱۳۹۴ ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۶۳۴۷

Daneshgah esfahanبه گزارش خبرنگار عطنا و به نقل از ایسنا، محمود مدرس‌ هاشمی امروز (سه‌شنبه) در همایش روز هوای پاک در دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: محیط زیست یکی از سه ضلع توسعه پایدار است و بشر از منابعی استفاده می‌کند که می‌خواهد به واسطه آن‌ها پیشرفت و توسعه را موجب شود اما عواملی که منجر به نابودی محیط زیست می‌شود، منجر به توسعه خواهند شد.


وی افزود: اتفاقاتی که امروز در خصوص آلودگی هوا برای اصفهان رخ داده، به علت غفلت‌هایی است که در گذشته داشته‌ایم و امروز باید آن را جبران کنیم و خوشبختانه مدیریت استان گام‌هایی جدی در این خصوص برداشته اما هنوز نیامند کار است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: از نظر ساختاری دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاهی است که مؤلفه اصلی آن یعنی صنعت جزو آلاینده‌ها محسوب می‌شود، اما این دانشگاه 20 سال است که دانشکده منابع طبیعی دارد و شاخه محیط زیست آن از توجه و عنایت ویژه‌ای برخوردار است.

مدرس هاشمی اضافه کرد: امروز دانشگاه صنعتی اصفهان قطب علمی مبارزه با آلودگی آب و خاک است و یکی از بهترین پژوهشگاه‌های آب را دارد. این دانشگاه از نظر ساختاری توجه ویژه‌ای به محیط زیست دارد.

وی ادامه داد: تضمین سند آمایش استان و ورود علمی به برخی موارد مثل انرژی‌های نو از مهمترین اقداماتی است که این دانشگاه انجام داده و هم اکنون نیز یک نیروگاه 20 کیلوواتی با انرژی خورشیدی در این دانشگاه در حال فعالیت است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: البته اعتراف می‌کنیم که در حوزه محیط زیست آن‌طور که باید و شاید ورود پیدا نکرده‌ایم و باید سند محیط زیست تدوین شود و در آن آموزش و فرهنگسازی، ارتباط‌های بین المللی و ارائه علم‌های نوآورانه و دانش بنیان در آن درنظر گرفته شود.

مدرس هاشمی اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان دانشگاه پایلوت کشور به عنوان اولین دانشگاه سبز کشور در حال معرفی است و در این زمینه رویکردهای جدیدی را معرفی خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار