۲۸ دی ۱۳۹۴ ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۶۲۱۸
Dr Hoseiniمرکز بهداشت و درمان دانشگاه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف رفاه حال و ارتقای سلامت کارکنان دانشگاه اقدام به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت نمودند.

به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر زهره حسینی مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای سیاست های دانشگاه در خصوص توجه به سلامت کارکنان و ایجاد زمینه های لازم برای پیشگیری از مشکلات و تهدیدهای جسمانی آنان و با مشارکت کارکنان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در سطح دانشگاه های کشور اجرا می گردد، بیان داشت: با توجه به ضرورت دسترسی به اطلاعاتی در خصوص وضعیت سلامت کارکنان در مواقع ضروری و در بروز حادثه در محل کار، انجام نیاز سنجی به منظور ارتقای سلامت کارکنان با برگزاری کارگاه های آموزشی و نیز مساعدت هایی در خصوص مشکلات و محدودیت های شغلی و نیز انجام پیگیری لازم بعد از موارد تشخیصی، این طرح در دانشگاه اجرا می گردد.

دکتر حسینی ضمن دعوت از همکاران برای تکمیل فرم های پرونده الکترونیک سلامت که از طریق سیستم اتوماسیون اداری در اختیار قرار گرفته است افزود: از هفته آینده آزمایشات اولیه برای بررسی وضعیت سلامت کارکنان در سازمان مرکزی آغاز و بعد از آن به ترتیب در دانشکده ها اجرا خواهد شد. وی اضافه کرد: پس از اعلام نتیجه آزمایش اطلاعات آن در پرونده سلامت هر شخص ثبت خواهد شد و در صورت نیاز برای انجام پیگیری های لازم به پزشک متخصص ارجاع و پیگیری های لازم از این طریق انجام خواهد شد.

مدیر مرکز بهداشت دانشگاه با بیان برنامه های آموزشی این مرکز به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی بعد از نتایج بررسی اولیه، تصریح کرد: با استفاده از زیرساخت پرونده الکترونیکی سلامت، اطلاعات و یافته های پزشک در خصوص همکاران دارای بیماری های مزمن (مانند دیابت و فشارخون بالا) در پرونده الکترونیکی سلامت قرار داده می شود و به این ترتیب علاوه بر اینکه نیاز به مراجعه به پزشک کاهش می یابد، مشارکت آنان در فرایندهای مراقبت از خودشان نیز افزایش می یابد. وی در پایان ضمن دعوت از همکاران برای مشارکت در این طرح تاکید کرد: امیدواریم همکاران عزیز با تکمیل فرم های مربوطه ( پوشه کار اداری) ضمن توجه به سلامت خود، این مرکز را در اجرای طرح یاری نمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار