۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۵۰۵۰۶
ایمان کرمی، مسؤل بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: گروه جهادی این دانشگاه اردوی خود را در منطقه رودبار جنوب از توابع استان کرمان برگزار می‌کند.


به گزارش عطنا به نقل از آنا، ایمان کرمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی درباره برگزاری اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: گروه جهادی این دانشگاه، ۲۵ مرداد اردوی خود را در روستای چاه ابراهیم منطقه رودبار جنوب٬ از توابع استان کرمان با تعداد ۶۰ دانشجو برگزار خواهد کرد.




وی افزود: در این دوره از اردوی جهادی، ساخت مدرسه شبانه‌روزی در نظر گرفته شده است و مشکل آموزشی روستاهای اطراف این منطقه را که از وجود مدرسه در مقطع متوسطه اول بی‌بهره هستند برطرف خواهد کرد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: فعالیت‌هایی که در اردوی جهادی صورت می‌گیرد مبتنی بر رشته‌های تحصیلی است که در دانشگاه وجود دارد و دانشجویان در حال تحصیل در این رشته‌ها هستند.


کرمی ادامه داد: دانشجویان از رشته‌هایی مانند مددکاری، حقوق و... در این اردو حضور دارند و به فعالیت‌های مرتبط با رشته خود می‌پردازند. همچنین دانشجویان رشته اقتصادی به فعالیت در حوزه اقتصاد خرد و کارآفرینی خواهند پرداخت و با همکاری استادان این رشته برای بهره‌برداری مطلوب از زمین‌های کشاورزی منطقه که از پتانسیل مناسبی برخوردار هستند، برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهند.


وی با بیان اینکه استادان به همراه گروه جهادی در مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند، گفت: در هر رشته تحصیلی دو استاد که با مناطق محروم آشنایی دارند در منطقه حضور پیدا کرده و راهکارهای مورد نظر را برای حل مشکلات مربوط ارائه می‌دهند.


مسئول سابق گروه جهادی پرواز خاکی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گروه جهادی، خاطرنشان کرد: برخی مشکلات آموزشی در خصوص احکام شرعی وجود دارد که قرار است کلاس‌های آموزشی در این زمینه برگزار شود. همچنین گروه مددکاری نیز به حل مسائل و مشکلات مبتلابه مردم منطقه خواهند پرداخت.


کرمی درباره نحوه شناسایی منطقه مورد نظر برای برپایی اردوی جهادی اظهار کرد: از طریق مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه، که اهل کرمان است، با منطقه آشنایی قبلی داشته و هم اکنون فعالیت‌های مربوط به اشتغال‌زایی و خوداشتغالی در رودبار جنوب انجام می‌دهد با این منطقه آشنایی پیدا کردیم.


وی افزود: برای شناسایی و بررسی مشکلات، چندین مرتبه از منطقه بازدید کرده و با مسئولین شهر، فرمانده سپاه و مسئول آموزش و پرورش شهرستان جلسات متعدد برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که عمده محرومیت منطقه در زمینه کمبود فضای آموزشی است و به همین دلیل مردم کمتر توان تحصیل دارند و همین مسئله موجب تداوم محرومیت آنها شده است.


رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی عنوان کرد: متاسفانه اقدامات اشتباهی تاکنون در منطقه صورت گرفته است، به عنوان مثال زمین‌های کشاورزی منطقه با وجود کم آبی و مشکل بحران آب زیر کشت هندوانه می‌رود و حتی بیش از 10 برابر نیاز هندوانه کشت می‌شود و همین مسئله باعث شده اگر در گذشته با حفر پنج متر از زمین به آب می‌رسیدند، اکنون باید بیش از ۷۰ متر حفر کنند تا به آب دست پیدا کند و قرار است این رویه نیز با آموزش‌های لازم اصلاح شود.


کرمی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب آب و هوایی منطقه گفت: به دلیل آب و هوای مناسب، ظرفیت خوبی برای کاشت میوه‌های استوایی، چای ترش و محصولات دیگر وجود دارد. برخی اعضای گروه با همکاری استادان در حال شناسایی محصولات متناسب با آب و هوای منطقه هستند.


وی اضافه کرد: برنامه‌ای ۱۰ ساله برای محرومیت‌زدایی منطقه رودبار جنوب در نظر داریم و فعالیت خود را ابتدا از روستای چاه ابراهیم در این منطقه آغاز کرده‌ایم.


مسئول سابق گروه جهادی پرواز خاکی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان گفت: برخی از مشکلاتی که در منطقه وجود دارد، نیاز است که در تهران پیگیری شود به عنوان مثال برخی از کودکان منطقه هنوز شناسنامه ندارند یا یارانه برخی خانواده‌ها قطع شده به همین دلیل گروه مطالبه‌گری در تهران تشکیل شده است که بعد از شناسایی مشکلات پیگیری‌های لازم را جهت رفع آنها انجام خواهند داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار