۱۳ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۴۷۵۲
Book_Mockup---mazandaran---ATNA-Low
کتاب «راهبردهای توسعه استان مازندران» توسط دکتر عبدالرحیم نیکخواه عضو هیئت علمی و رئیس جهاد دانشگاهی علامه طباطبایی تهران منتشر شد.

به گزارش عطنا، محتویات این کتاب آمیزه ای از علم و تجربه بوده و به منظور کاربردهای اجرایی تنظیم شده است، لذا از نظریه پردازی های مرسوم در کتب علمی پرهیز شده است. همچنین این مجموعه در سطح کلیات تنظیم گردیده و از قابلیت کافی برای طرح مسائل تا سطح جزییات (شهرها، بخش ها، و حتی روستاها) برخوردار است.

هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری به مازندران در مهر ماه سال جاری، دکتر عبدالرحیم نیکخواه با انتشار بخشی از کتاب تحت عنوان «اقدامات اولویت‌دار و محرک توسعه»، اولویت‌ها و پیشنهادات عملیاتی خود را به شکل 284 پیشنهاد اجرایی به تفکیک شهرستان‌های استان مازندران از شرق به غرب، برای توسعه این استان منتشر کرده بود.

در این کتاب ابتدا چشم اندازی کلی از استان مازندران در قالب مختصات عمومی استان، مولفه های توسعه پایدار، کشاورزی، صنعت و بازرگانی و خدمات در استان ارائه و نیز امکانات زیربنایی، قابلیت های توسعه، تنگناها و محدودیت های آن، اهداف و راهبردهای بلندمدت و اقدامات اولویت دار و محرک توسعه در حوزه نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان، حفاظت محیط زیست، علوم، تحقیقات و فن آوری و خدمات مطرح شده است.

در ادامه به تفکیک، اطلاعاتی درخصوص شهرستان های استان و بالاخص منطقه شرق مازندران در اختیار محققان و خوانندگان قرار گرفته است. آمار و ارقام و جداول تکمیلی هر بحث، در پایان کتاب ذکر شده است. علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به انتشارات جهاد دانشگاهی مازندران مراجعه نمایند.

Book_Mockup---mazandaran---ATNA-Low

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار