۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۸۴۷۴



Google Drive فضایی ابری برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل ها است.


به گزارش عطنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل درایو یکی از بهترین سرویس های گوگل است که یک فضای ابری کاملا اختصاصی برای نگهداری، آپلود و دانلود انواع فایل های مورد نظرتان در اختیارتان قرار می دهد. با گوگل درایو قادر خواهید بود در هرنقطه از دنیا فقط با استفاده از اینترنت به حجم عظیمی از فایل های خود که در آن ذخیره نموده اید دسترسی داشته باشید.
همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش


- فضای رایگان اشتراک گذاری
گوگل درایو به تمامی کاربرانش 15 گیگابایت فضای رایگان ارائه می دهد که برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل های شخصی است که همیشه و در همه جا در دسترس کاربران قرار دارد.
همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

- امکان آپلود فایل های مختلف
همه فایل‌های فتوشاپ، عکس‌ها، ویدیوها و هر آنچه که کاربرد زیادی در دنیای کنونی دارد توسط گوگل درایو پشتیبانی می شود و می‌توانید به راحتی آنها را در درایو ذخیره کرده و یا آنها را باز و مشاهده کنید.
همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش


- اشتراک گذاری فایل ها

آیا سندی دارید که علاقه داشته باشید به اشتراک گذاشته شود؟ یا عکس یا ویدیوی تأثیر گذاری که بقیه از آن با خبر شوند؟ می توانید در فضای گوگل درایو با کلیک راست بر روی فایل یا پوشه مورد نظرتان و انتخاب گزینه "Share..." و انجام تنظیمات به اشتراک گذاری، هر آنچه که می‌خواهید را به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید کسی به فایل‌های حافظه درایوی شما دسترسی داشته باشد کافی است بر روی کلید مربوط به آن شخص کلیک کرده و بدین ترتیب علامت + در بالا ظاهر می شود.
همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

شما برای استفاده از تمامی سرویس های موجود در گوگل فقط نیاز به داشتن یک اکانت جیمیل دارید و با استفاده از آن قادر به دسترسی و فعالیت در تمامی سرویس های گوگل می باشید. پس برای شروع به کار با سرویس گوگل درایو نیز ابتدا در مرورگر خود وارد اکانت جیمیل خود شوید.

حال بر روی آیکونی که در تصویر زیر می بینید (آیکون شامل چند مربع کنار هم) رفته و کلیک کنید و سپس روی آیکون گوگل درایو کلیک کنید.
حالا به صفحه اصلی درایو خود رفته اید.
همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش


در سمت چپ و پایین صفحه اصلی مقدار فضای استفاده شده شما در سرویس های مختلف گوگل به نمایش گذاشته شده است که می توانید با بردن ماوس بر روی آن اطلاعاتی از فضای مصرفی هر سرویس را مشاهده کنید. در تصویر زیر نمونه ای را می بینید.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش


در بالای صفحه سمت چپ دکمه قرمز رنگ Create را مشاهده می کنید که برای ساخت یک سند جدید از آن استفاده می کنید. در کنار این دکمه یک آیکون فلش روبه بالا قرار دارد که از آن برای آپلود مستقیم فایل در گوگل درایو می توانید استفاده کنید.  با کلیک بر روی گزینه Create لیستی از فایل هایی که می توانید ایجاد کنید برای شما نشان داده می شود. در تصویر زیر این لیست را مشاهده می کنید.
همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش


برای اشتراک گذاری یک فایل با زدن بر روی دکمه Share ، پنجره ای برای شما باز شده است که تنظیمات مربوط به به اشتراک گذاری این صفحه را در آن می بینید (تصویر زیر). در بالای پنجره لینک مستقیمی به این فایل در اختیار شما گذاشته شده است تا به راحتی با کپی کردن آن و قرار دادن دراختیار فردی که می خواهید بتوانید این صفحه را با وی به اشتراک بگذارید. در زیر این قسمت آیکون های شبکه های اجتماعی را می بینید که می توانید لینک را به آنها ارسال کنید.  در قسمت زیرین هم لیست افرادی که به این صفحه دسترسی دارند را ملاحظه می کنید. در پایین ترین قسمت هم فضایی برای شما قرار داده شده است تا بتوانید با وارد کردن آدرس ایمیل شخص مورد نظر این لینک به ایمیل او اراسال شود.
همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

همچنین شما می توانید با استفاده از نرم افزار گوگل درایو  اطلاعات خود را در این فضا ذخیره کرده و در هر مکان که نیاز داشتید بتوانید از اطلاعات خود استفاده کنید. سرویس Google Drive روی تمامی سیستم عامل ها اعم از ویندوز ، کروم ، مک ، iOS ، لینوکس و تلفن های همراه و تبلت ها مثل IPhone , IPad , Android Devices قابل استفاده است.
برای دانلود نسخه اندرویدی نرم افزار گوگل درایو اینجا کلیک کنید


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار