۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۶۱۲۰

مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره آموزشی کوتاه مدت ایران پژوهی با حضور 19 تن از ایران شناسان، مسئولین اتاق­های ایران دانشگاه­های خارج از کشور و اساتید رشته ­های ایران شناسی از کشورهای اروپایی و آسیایی و امریکایی، به همت مرکز بین المللی ایران شناسی وابسته به جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی و با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی روز یکشنبه 25 مرداد برگزار شد.


IMG_0352


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی، در این نشست که با آیین افتتاحیه و ضیافت شام هشتاد و دومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی همراه بود، غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی، آیت الله محمد علی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت رسولی مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست و امور هیاتهای دانشگاه شهید بهشتی، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالرحیم نیکخواه رئیس جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی، لاله افتخاری رئیس فراکسیون مجلس، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام احمد سالک و حجت الاسلام کیایی نژاد از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و 220 نفر از اساتید و دانشجویان زبان فارسی از 43 کشور جهان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند. همچنین در این مراسم برای اولین بار مسولین اتاق های ایران در دانشگاههای ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، چین، قزاقستان، گرجستان، بلاروس، بوسنی، روسیه، اسپانیا و آلمان نیز در این نشست حاضر بودند.


در این مراسم غلامعلی حداد عادل، ابوذر ابراهیمی ترکمان، لاله افتخاری، عبدالرضا عزیزی، قهرمان سلیمانی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محمود صلاحی سخنانی در باب اهمیت آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان و در سایه همکاری بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان داشتند.


همچنین در این نشست، بویانا دویچ از صربستان، رفاه یزبک از سوریه، ماریان الیزابت اسمیت از آمریکا، لوسیانا مارچنکو از بلاروس، محمد فاضل از افغانستان و آنتوان توگای از اوکراین از جمله فارسی آموزانی بودند که در این مراسم سخنرانی های کوتاهی انجام دادند.


در این دوره کارگاه­های آموزشی که توسط جهاد دانشگاهی واحد علامه طباطبائی برگزار خواهد شد شامل دوره هایی چون «معماری ایران»، «تاریخ فرهنگ و تمدن ایران»، «شناخت مکاتب ایران­شناسی»، «جامعه شناسی ایرانی» و «بررسی تاریخ و ادبیات معاصر ایران» با حضور اساتید مجرب این حوزه­ها در فضای دانشگاهی برگزار خواهد بود. همچنین بازدید از مراکز تاریخی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تهران و سفر به کاشان و پایتخت فرهنگی ایران، اصفهان از دیگر برنامه­های این دوره است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار