۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۵۵۸۵

ماهنامه دیپلمات به سردبیری کیهان برزگر منتشر شد.

در این شماره با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص ویژگی های توافق هسته ای و همچنین انتقادات وارد شده بر آن، اولویت های دستگاه دیپلماسی بعد از توافق و راهبردهای وی برای دیپلماسی منطقه ای گفت و گوی مفصلی ترتیب داده شده است. همچنین در این شماره با سید عباس عراقچی سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای و حمید بعیدی نژاد مسئول تیم فنی و کارشناسی نیز گفت و گو شده است.

در اولین شماره ماهنامه دیپلمات علاوه بر گفت و گوهای اختصاصی با اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای پرونده هایی نیز در مورد پیامدهای منطقه ای برجام، سیاست جدید ترکیه و همچنین چشم انداز همگرایی در اروپا و شیفت چین به سمت نظامی گری آمده است. دیپلمات همچنین در پرونده ای تفصیلی به امکان سنجی تشکیل لابی ایرانی در آمریکا پرداخته است.

در بخش دیگری از این ماهنامه تخصصی سیاست خارجی و بین الملل پرونده ویژه ای به مناسبت سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به چاپ رسیده است. در این بخش سیروس ناصری از گفت وگوهای محرمانه خود با برزان تکریتی برادرزاده ناتنی صدام رونمایی کرد.

در اولین شماره دیپلمات همچنین پرونده ای برای سالگرد درگذشت هانس مورگنتا پدر علم روابط بین الملل با آثاری از اساتید روابط بین المللل به چاپ رسیده است.

اولین شماره دیپلمات میزبان آثار تحلیلی بسیاری از چهره های شناخته شده حوزه های روابط بین الملل، دیپلماسی و اقتصادی کشور است.شیرین هانتر، کاوه افراسیابی، کابک خبیری، مصطفی زهرانی، محسن میلانی، متیو کرونیگ، عبدالرضا فرجی راد، محمد جمشیدی، رضا نصری، احمد موثقی، علی بیکدلی، ابراهیم متقی،قاسم افتخاری،حسین سیف زاده ،سعید لیلاز، مصطفی هاشمی طبا، مهدی عسلی، موسی غنی نژاد، یحیی ال اسحاق، علی خرم، حسین علایی، سید محمد صدر، داوود هرمیداس باوند، جواد منصوری و هوشنگ حسن یاری از نویسندگان اولین شماره دیپلمات هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار