۰۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۲۰۷
چهارمین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»

مدرس و پژوهشگر ارتباطات گفت: در دنیا از مردن روابط عمومی‌ها صحبت می‌کنند زیرا معتقدند که مارکتینگ‌ها با سرعت بالا و رسانه‌ها جای روابط عمومی‌ها را می‌گیرند. به نظر شما آیا رسانه‌ها، مارکتینگ‌ها و خبرنگاران می‌توانند جای روابط عمومی‌ها را بگیرند، جواب من خیر است. ما باید خاک روابط عمومی را بخوریم و به دانش روز آن مجهز بشویم تا بتوانیم در این حوزه موفق شویم.


به گزارش خبرنگار عطنا، چهارمین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با حضور پروفسور محمد باقر ساروخانی، پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات ایران، حسینعلی افخمی، مدیرگروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، میرزا بابا مطهری‌نژاد، رئیس انجمن روابط عمومی ایران، امیر خجسته، نماینده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی و مونا رحمانی، مدرس و پژوهشگر ارتباطات، دوشنبه یکم آبان‌ماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.


در بخشی از این نشست، مونا رحمانی، مدرس و پژوهشگر ارتباطات، گفت: ای کاش ما یک آکادمی تخصصی روابط عمومی داشتیم تا هر روز در کلاس‌های مختلف در محضر استادان این حوزه می‌نشستیم و آنچه را که آنها با دل و جان ساخته‌اند یاد می‌گرفتیم.


او ادامه داد: در سی سال گذشته هیچ کدام از روابط عمومی‌ها مجهز به ابزارهای الکترونیکی امروزه نبودند، در دنیا از مردن روابط عمومی‌ها صحبت می‌کنند زیرا معتقدند که مارکتینگ‌ها با سرعت بالا و رسانه‌ها جای روابط عمومی‌ها را می‌گیرند. به نظر شما آیا رسانه‌ها، مارکتینگ‌ها و خبرنگاران می‌توانند جای روابط عمومی‌ها را بگیرند، جواب من خیر است. ما باید خاک روابط عمومی را بخوریم و به دانش روز آن مجهز بشویم تا بتوانیم در این حوزه موفق شویم. به نظر من فقط به این فکر کنید که شما چقدر توانسته‌اید به عنوان یک فعال حوزه روابط عمومی از مباحثی که در دانشگاه یاد گرفته‌اید استفاده کنید و چه میزان پذیرای نقد هستید.


رحمانی با تاکید بر اینکه خبرنگاران، رسانه‌ها و استادان حوزه مارکتینگ و برندینگ نمی‌توانند جایگزین مدیران روابط عمومی شوند، اظهار کرد: آنچه که مدیران، صاحبان کار و سرمایه‌گذاران به عنوان مدیران ارشد، می‌بایست انجام دهند این است که از جایگاه روابط عمومی انتظار درست داشته باشند.


او افزود: روابط عمومی‌ها باید مجهز به فنون مختلف از قبیل توانایی تحلیل، نقد، تسلط به زبان انگلیسی برای مطالعه آخرین مقالات و نوشته‌ها باشند مثلاً  اگر روابط عمومی‌های بیمارستان‌های خصوصی و حوزه‌های سلامت نتوانند جانب سلامت مردم را بگیرند، آن سازمان‌ها محکوم به شکست هستند.


رحمانی با بیان اینکه تا خاک روابط عمومی را نخوریم مانند استادان ردیف اول نمی‌شویم و تا به دانش روز مجهز نشویم نمی‌توانیم بنج مارکینگ (الگوبرداری) بکنیم، سه سوال را مطرح کرد: همین مباحث ساده پیش پا افتاده را چقدر در روابط عمومی‌ها رعایت می‌کنید؟ هر کدام از شما چقدر توانستید از آنچه که در دانشگاه‌ها یاد گرفتید در عرصه عمل استفاده کنید؟ و آیا همیشه در تمام فرآیندهای زندگی پذیرای نقدها هستید؟

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار