۰۷ شهريور ۱۳۹۶ ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۶۸۴۳
sadr

یک دانشجوی مسلمان ایتالیایی در تریبون آزادی امام موسی صدر گفت: وظیفه ما که در اروپا هستیم این است که دیدگاه ایشان و فکر و عمل ایشان را معرفی کنیم.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، فابیو تیدیا، مسلمان ایتالیایی از دوستان امام صدر امروز سه شنبه هفتم شهریور ماه در«تریبون آزادی» امام موسی صدر که در موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در حال برگزاری است، گفت: چند ویژگی از امام صدر می توانم بگویم. اولین بار که درباره امام در ایتالیا شنیدم متوجه شدم ایشان مثل یک مرد برای شیعه در لبنان کارهای زیادی کرد، وقتی که شیعیان هیچ چیزی در لبنان نداشتند و فقیر بودند. بعدها درباره امام بیشتر خواندم و یاد گرفتم که ایشان فیلسوف هم هستند.


وی افزود:  من هم فلسفه می خوانم. وقتی که اینجا آمدم یاد گرفتم او فیلسوف بزرگی است و نوشته ای برای کتاب هانری کربن در لبنان داشته است. او انسان بزرگی است و با مسیحیان و افراد دیگری که متفاوت با او فکر می کردند کار می کرد و این یک کلاس بزرگ برای ماست.


این مسلمان ایتالیایی در ادامه گفت: اکنون هم یک دوره خیلی سخت در لبنان و سوریه وجود دارد و در شرایط سختی زندگی می کنیم اما امام موسی صدر در قلب ما مانند یک سمبل وجود دارد و امیدوارم او را دوباره ببینیم.


وی در پایان یادآور شد: من شاگرد ساده ای در مکتب ایشان هستم و ایشان برای من مثال آزادی است. ایران یک کشور بزرگ و مهمی است اما باید بیشتر با همه حرف بزنیم نه فقط با کسانی که مانند ما فکر می کنند و نماز می خوانند. باید بدانیم مهم نیست که چه کسی شک و ترس دارد، بلکه باید بتوانیم با همه حرف بزنیم. کار امام موسی صدر هم همین این بود. اگر می خواهیم مانند این عارف بزرگ عمل کنیم باید اینگونه بیاندیشیم که با همه حرف بزنیم.



امام موسی صدر را در اروپا معرفی کنیم


حسین مورللی دانشجو مسلمان ایتالیایی امروز سه شنبه هفتم شهریور ماه در«تریبون آزادی» امام موسی صدر گفت: سال ها پیش یک برادر سنی در ایتالیا از من پرسید چرا درباره امام موسی صدر یا امام خمینی(ره) طوری حرف می زنید که گویی پیامبر هستند. من پاسخ دادم اینگونه نیست، اما ما در آخر الزمان هستیم و وقتی زندگی این علما را ببینیم به طور مثال زندگی امام موسی صدر را مشاهده کنیم، ارتباط ایشان با مسیحی، سنی و شیعه ما را یاد پیامبر و اولیا می‌اندازد. حتی در این زمان می توانیم در این راه حرکت کنیم.


وی افزود: برخی می گویند آنها از معصومین هستند و ما نمی توانیم مانند آنها حرکت کنیم این درست است ما نمی توانیم مثل آنها باشیم اما این افراد الگوی خوبی برای ما هستند و امروز می توانیم با وجود این افراد و  با یاد اهل بیت و معصومین زندگی کنیم.


حسین مورللی در ادامه گفت: درباره امام موسی صدر کتاب های کمی هست. من چندی پیش کتابی از شهید چمران خواندم که نشان دهنده عشق و احترام او به امام موسی صدر است. چمران به کارهای اجتماعی امام اشاره می کند که به چه میزان فرد بزرگی بود. وقتی تامل کنیم می بینیم چه قدر ایشان مهم بوده و هست. در ایتالیا با توجه به ایشان که گفتند امام موسی صدر به رم هم آمده و با ایتالیایی‌ها هم ارتباطی داشته، من با آشنایان ایشان حرف زدم و دیدم احترامی که به ایشان دارند مثال زدنی است. لبنانی ها هم اعم از شیعه وسنی وقتی اسم امام موسی صدر را می‌شنوند احترام می گذارند.


این دانشجوی مسلمان در پایان گفت: به هر حال وظیفه ما که در اروپا هستیم این است که دیدگاه ایشان درباره وحدت گرایی بین ادیان را ترویج دهیم و فکر و عمل ایشان را معرفی کنیم. متاسفانه اکنون چهره اسلام بد نشان داده شده است، وقتی فرد بزرگی مثل امام صدر را معرفی کنیم می توانیم خیلی چیزها را عوض کنیم. من امیدوارم ایشان هر چه زودتر برگردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار