۰۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۳۴۴۲

دکتر محمد روشن معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم در جلسه معارفه خود برنامه های حوزه معاونت حقوقی و امور مجلس را تشریح کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر روشن با بیان اینکه معاونت حقوقی و امور مجلس و معاونت های مشابه در وزارتخانه ها یک تفاوت اساسی با سایر تشکیلات داشته و آن اینکه عمده وظایف آن در دو قوه دیگر (قوه مقننه و قضاییه) رقم خورده است، اظهار داشت: این امر باعث ظرافت کار شده ولی با لحاظ آرمان‌های انقلاب و نظام به عنوان یک کلیت تجزیه ناپذیر باید با رعایت اصل تفکیک قوا ماموریت‌های محوله را انجام داد.


وی افزود: در هر حال به نظر می رسد با حفظ دستاوردهای این حوزه و تلاش برای استمرار فعالیت های جاری، راهبردی و توسعه ای و قدرشناسی از همه اسلاف و مسئولان خدومی که در معاونت حقوقی و امور مجلس اهتمام به خرج داده اند و برای خود باقیات صالحات رقم زده اند، بویژه دکتر نصیری قیداری درخصوص موارد آتی نیز باید تلاش کرد.


معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم گفت: اهداف و اقدامات مورد نظر به تفکیک، مطابق نمودار تشکیلاتی دفاتر امور مجلس، حقوقی و اداره کل تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات تبیین شده و تلاش خواهد شد با برنامه‌ریزی مناسب در کوتاه مدت و نهایتا درازمدت تحقق یابند تا ان‌شاءالله گامی به پیش گذاشته و ضمن حفظ میراث پیشینیان، ارتقاء داده شوند.


وی درخصوص فعالیت های دفتر تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات افزود: با توجه به اینکه امسال سال تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه است، باید با عزمی پایدار و جدی با استفاده از تجارب و مطالعات پیشین نسبت به نسخ، اصلاح، استمرار دستاوردهای برنامه های توسعه اول تا پنجم و یا ایجاد موادی برای رسیدن به اهداف بلند نظام آموزش عالی در پرتو سند چشم انداز توسعه 1404، اقدام ثمربخش داشت و در این فرصت طلایی نهایت تلاش را کرد.


دکتر روشن تصریح کرد: مطالعه سندهای توسعه ای، پیش نویس سند برنامه توسعه ششم، نقشه جامع علمی کشور، سند آمایش سرزمینی آموزش عالی، برنامه مقام عالی وزارت در جلسه رای اعتماد، تعهدات، تکالیف و حقوق مقرر در قوانین، مصوبات مختلف برای تمهید مقدمات برای مطالبات دولت و دستگاه ها و تعیین مطالبات وزارت علوم از سایرین به نحو متقابل باید پیگیری شود.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر روشن در پایان خاطرنشان کرد: در این راه از ظرفیت های استادان صاحب‌نظر دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی، کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه همکاران ارجمند که قبل از ورود به قوه مقننه در کسوت استادی دانشگاه خدمت نموده‌اند، استفاده کرده و دست یاری به سوی آنان دراز می‌کنم و از خداوند متعال توفیق عمل صالح را دارم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار