۲۶ تير ۱۳۹۶ ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۹۲۰
shoraye shahr tehran

منتخبان شورای پنجم پس از دو هفته تعویق اجباری مرحله اول فرآیند انتخاب شهردار، چهارشنبه این هفته، هر یک 7 نفر را به عنوان کاندیدای پیشنهادی خود معرفی خواهند کرد.


به گزارش عطنا به نقل از روزنامه ایران بر این اساس، هر عضو به 7 نفر، مخفیانه رأی می‌دهد تا در نهایت، 7 نفر نهایی که آرای بیشتری کسب کرده‌اند، به مرحله دوم صعود کنند. پیش‌بینی می‌شود این رأی‌گیری بین بیش از 30 نفر نامزد احتمالی باشد.


پیش از این قرار بود، تنها 5 نفر به مرحله بعدی راه یابند. ظاهراً با افزایش اسامی، این جابه جایی‌ها اتفاق افتاده است. محمدعلی نجفی، محمود حجتی، احمد ترک نژاد، عباس آخوندی، مرتضی حاجی، پیروز حناچی، محسن مهر علیزاده، حسین مرعشی و حبیب‌الله بی‌طرف از گزینه‌های جدی انتخابات چهارشنبه خواهند بود. البته به گفته برخی منتخبان شورای پنجم، در بین نامزدهای احتمالی قطعاً نام چند زن از جمله الهه کولایی خواهد بود.


رئیس سنی شورای پنجم با بیان اینکه در جلسه روز چهارشنبه ۷ نفر به عنوان کاندیدای نهایی شهردار تهران معرفی می‌شوند، گفت: در این جلسه هفت نفر از کاندیداهای شهرداری که بالاترین رأی را در میان اعضای شورای شهر کسب کرده‌اند به عنوان کاندیداهای نهایی شهردار معرفی می‌شوند.


منتخب مردم در شورای پنجم، در پاسخ به این سؤال که تاکنون چند گزینه برای شهرداری تهران معرفی شده‌اند، تصریح کرد: تعداد کاندیداها قطعی نیست؛ هر آن ممکن است؛ کم و زیاد شود. با این حال به هر تعداد هم که باشند هفت نفر از آنها به عنوان کاندیدای نهایی همین هفته انتخاب خواهند شد.


وی درباره تشکیل فراکسیون‌ زنان در شورای شهر تأکید کرد:‌ فراکسیون‌های شورای شهر هنوز شکل نگرفته است، اما از آنجایی که تعداد زنان در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر است طبیعتاً آنها فراکسیون زنان را تشکیل خواهند داد، اما از بقیه فراکسیون‌ها اطلاع دقیقی ندارم.



الویری همچنین به نشست هفته گذشته شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با منتخبان شورای شهر اشاره کرد و افزود: از آنجایی که به شروع کار شورای پنجم نزدیک می‌شویم؛ لازم است، افرادی که با رویکرد اصلاح‌طلبی در میدان حاضر شده‌اند بویژه در اموری نظیر اصلاح قوانین بالادستی و ایجاد یک فضای مناسب برای همکاری میان شهردار و شورای شهر به تجمیع برسند.


محمد علیخانی، دیگر منتخب شورای پنجم شهر تهران هم به مهر گفت: منتخبان مردم در شورای شهر بنا دارند تا قبل از آغاز رسمی جلسات شورای پنجم برنامه‌های گزینه‌های شهرداری را بررسی کنند تا با آغاز رسمی جلسات، شهردار نیز تعیین شود.


وی با تأکید بر اینکه قطعاً شهردار آینده تهران اصلاح‌طلب خواهد بود، گفت: هیچ گزینه اصولگرایی برای شهرداری مطرح نیست و طبعاً شهردار آینده اصلاح‌طلب خواهد بود؛ البته فردی که به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهد شد، میثاق‌نامه و توافقنامه‌ای را امضا خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار