۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۳۸
کد خبر: ۹۷۵۰
IMG13234080

 

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نباید فضا را بسته نگه داشت و با نقدی غیرسازنده به تولیدکنندگان فیلم حمله کرد، معتقد است به هنرمند باید اجازه داد در چارچوب قانون، معضلات جامعه را به تصویر بکشد.

 

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ما با انتقاد از هجمه‌های وارده علیه فیلم "قصه ها" به کارگردانی رخشان بنی اعتماد، گفت: عده‌ای می‌خواهند این فیلم را سیاسی نشان دهند در حالی که اصلا ماهیت سیاسی نداشته و حتی اگر داشته باشد نیز هنجارهای قانونی در آن رعایت شده است.


معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلم "قصه ها" بر اساس زمان بندی در سینماها اکران شده و نیازی نیست نسبت به فیلمی که به مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه می پردازد نگران باشیم.


وی در ادامه تصریح کرد: هر فیلمی که به اکران می رسد و مجوز می گیرد دلیل بر این نیست که همه قسمت های آن مورد تأیید وزارت فرهنگ باشد اما زمانی که کلیت آن مورد تأیید باشد و به مشکلاتی که متوجه جامعه است بپردازد، نیازی به نگرانی ندارد هرچند که بعضی قسمت های آن منطبق با سلایق همگان نباشد.


حمله به سازندگان فیلم ها با نگاه سیاسی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست


نوش آبادی در ادامه تأکید کرد: نباید فضا را بسته نگه داشت و با نقدی غیرسازنده به تولیدکنندگان فیلم حمله کرد؛ مخصوصا در کشوری که اقتدار امنیتی در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، حرکت های خشن و غیر قانونی نسبت به محصولاتی که مجوز قانونی دارند زیبنده نیست.


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر هنرمند اجازه نداشته باشد معضلات جامعه را در چارچوب قانون نشان دهد، هرج و مرج ایجاد می شود، یادآور شد: خاصیت فیلم "قصه ها" این است که گاهی مشکلات را با نگاه وسیع تر و گاهی هم مبالغه آمیزتر بیان کرده که این طبیعی است.


وی افزود: به طور کلی به دلیل اعمال نظارت ها و بررسی محتوای دقیق فیلم ها و عضویت از تمامی نهادهای نظارت کننده در شورای اکران، نگرانی نسبت به محتوای این فیلم و فیلم های دیگر که موفق به دریافت مجوز می شوند وجود ندارد.


معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه اجازه نمی دهیم به خاطر نمایش فیلمی که مطابق سلیقه بعضی افراد نیست به اصول مدنی تعرض شود، خاطرنشان کرد: اصلاحات لازم روی فیلم "قصه ها" صورت گرفته و اینکه کسی بخواهد به آن از زاویه ای سیاسی نگاه کند درست نیست و نظر این وزارتخانه فصل الخطاب قانونی است.


منبع : خانه ملت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار