۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۰۳
کد خبر: ۸۷۸۲۱
AMINI3

تولید خودروهای هیبرید و برقی می‌تواند محور قطب سوم خودروسازی قرار بگیرد. در همین زمینه امرالله امینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به بیان نظرات خود پرداخته است.


به گزارش عطنا به نقل از اخبار خودرو، یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر در صنعت خودروی کشور به‌شدت مورد‌توجه کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه قرار گرفته، موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی است اما این روزها در این مورد می‌توان به این نکته توجه کرد که تولید خودروهای هیبرید و برقی می‌تواند محور قطب سوم خودروسازی قرار بگیرد. در همین زمینه امرالله امینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به بیان نظرات خود پرداخته است.



*در حال حاضر وضعیت تولید خودرو‌های هیبرید را در کشور چگونه ارزیابی می‌کنید؟


تولید خودروهای هیبرید و برقی نیازمند فراهم‌سازی زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم و تامین منابع سوختی این خودروها در سطح کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین قبل از ظهور شرکت خودروسازی نسل سوم در جاده مخصوص باید مطالعات دقیقی بر ملزومات اولیه این روند صورت گیرد.



*خودروسازان ایران درقبال تولید خودرو‌هایی با سوخت پاک باید چه رویکردی را در پیش بگیرند؟


با توجه به لزوم استفاده از سوخت‌های پاک و تولید خودروهای هیبرید و برقی در جهت کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی لازم است خودروسازان ایرانی توجه کافی به تولید این محصولات داشته باشند.



*آیا نباید خودروسازان داخلی از تجربه بزرگان خودروسازی جهان در زمینه خودروهای هیبرید و برقی استفاده کنند؟


اکثر خودروسازان بزرگ اقدام به طراحی و تولید خودروهای با سوخت پاک کرده‌‌اند و از دانش تولید آن برخوردارند. خودروسازان ایرانی می‌توانند از تجربیات این شرکت‌ها برای طراحی خودروهای هیبرید و برقی داخلی استفاده کنند و پس از مطالعات دقیق اجرای آن را در دستور کار قرار دهند. این در حالی است که ظهور شرکت خودروسازی برای تولید خودروهای هیبرید و برقی نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی و ورود بخش خصوصی به این عرصه است که تاثیر بسزایی در خروج از انحصار صنعت خودرو دارد. ذکر این نکته ضروری است که ایران در میان کشورهای منطقه در تولید خودرو از برتری نسبی برخوردار است و می‌تواند به نقطه عطفی برای تولید خودروهای هیبرید در خاورمیانه تبدیل شود چراکه از ظرفیت‌های اولیه تولید خودروی داخلی برخوردار است و باید بر طراحی و تولید خودروهای هیبرید تمرکز کند تا به جمع تولیدکنندگان این مدل خودروها بپیوندد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار