۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۲۷
کد خبر: ۸۱۶۰۹
roshana96 (21)

دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی و کارمند شرکت‌های گردشگری خدمات الکترونیک (ایرسا) با بیان اینکه متأسفانه دانشجویان ما مهارت کافی و لازم را برای ورود به بازار کار ندارند و این چالش اصلی بین صنعت و بازار کار با دانشگاه است، گفت: صرف داشتن مدرک بالاتر مثل دکتری و یا کارشناسی ارشد برای شرکت‌ها سودآور نیست.


به گزارش عطنا، آرتین روشن شنبه، 9 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره فرصت‌های شغلی «روشنا» در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری، بیان کرد: بنده دانشجوی رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبائی در مقطع کارشناسی ارشد هستم که سال گذشته از طریق جشنواره روشنا با شرکت گردشگری خدمات الکترونیک (ایرسا) آشنا و جذب آن شدم.


وی افزود: ابتدای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ ارشد برای پیدا کردن شغل ایمیل‌های زیادی برای شرکت‌های مختلف فرستادم و رزومه خود را ارسال کردم اما تنها چند شرکت تماس گرفتند که موفق شدم با آن‌ها کار کنم.


روشن در همین رابطه یادآور شد: بعد از مدتی دیدم که جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است و دانشجویان رزومه‌های خود را برای آن‌ها ارسال می‌کنند و من هم همین‌ کار را کردم.


وی خاطرنشان کرد: در ابتدا فکر می‌کردم که جشنواره روشنا در حد یک شو یا نمایش است و قرار نیست کسی را وارد بازار کار کند و حداکثر یک یا دو نفر در این زمینه موفق می‌شوند که حتماً ما جزو آنها نیستیم.


این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: بعد از یک هفته از پر کردن فرم کاریابی در جشنواره روشنا از طریق شرکت ایرسا به بنده پیامک زده که آیا مایل به همکاری با ما هستید و رزومه خود را ارسال کنید، ‌اگرچه دوستانم به آن پیامک بی اعتنایی کردند ولی من رزومه خود را ارسال کردم.


وی با بیان اینکه دانشجویان اگر دنبال کار هستند باید حتماً در ابعاد مختلف آن را پیگیری کنند، اظهار کرد: کار نباید به دنبال شما بیاید بلکه شما باید به دنبال کار و شغل بروید و آن را پیگیر کنید.


روشن در ادامه به شرکت ایرسا اشاره کرد و گفت: این شرکت دانش‌‌بنیان ارائه دهنده خدمات گردشگری الکترونیک است و هدف آن نیز  فراهم کردن ارتباط میان مشتریان و تأمین‌کنندگان بازار با کمترین واسطه است.



وی اظهار کرد: ایرسا به صورت خاص به مشتریان آژانس‌های هواپیمایی خدمات می‌دهد و سیستمی را در اختیار آن‌ها قرار داده که از طریق آن می‌توانند پرواز، هتل، ترانسفر و مواردی از این قبیل را جستجو و رزرو کنند و حتی آن‌ها را به صورت ریالی و آنلاین خریداری کنند.


این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه شرکت ایرسا به نوعی رهبر و شاخص شرکت‌های همنوع خود است، گفت: این شرکت در سال 91 فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر با یک هزار و 530 آژانس و شرکت همکار فعالیت دارند که بیشترین سهم بازار متعلق به شرکت ایرسا است.


وی با اشاره به اینکه شرکت ایرسا روز به روز خدمات خود را متنوع و افزایش می دهد، گفت: از جمله شرکت‌های طرف قرارداد ایرسا، علی‌بابا، سفرستان، دور و نزدیک و مواردی از این قبیل است.


روشن در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه دانشجویان ما مهارت کافی و لازم را برای ورود به بازار کار ندارند و این چالش اصلی بین صنعت و بازار کار با دانشگاه است و باید برای برطرف کردن آن توسط نخبگان و خبرگان دانشگاه، چاره‌اندیشی شود.


وی با اشاره به اینکه یک تفکر غلطی بین دانشجویان مبنی بر اینکه هر چه مدرک آن‌ها بالاتر باشد باید بیشتر حقوق مزایا دریافت کنند، گفت: صرف داشتن مدرک بالاتر مثل دکتری و یا کارشناسی ارشد برای شرکت‌ها سودآور نیست و ابتدا باید ببنیم  شرکت از چه راه‌هایی کسب درآمد می‌کند و من دانشجو با علم آکادمیک خود برای افزایش این درآمد چه کارهایی می‌توانم انجام دهم.


روشن با اشاره به اینکه سود‌دهی به شرکت‌ها باید یک دوره یک یا دو ماهه کارآموزی به دست نمی‌آید، افزود:‌ نکته مثبت جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا این است که هر ساله به صورت منظم برگزار می‌شود.


وی افزود: پیشنهاد می‌کنم مؤسسات و شرکت‌ها به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان باشند نه اینکه به صرف حضور در نهادهای دانشگاهی، اهداف دیگری را دنبال کنند.


روشن در پایان به مسابقه سخنران برتر که در قالب جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: دانشجویان از این فرصت برای آشنایی با مصاحبه‌های شغلی استفاده و مشکلات خود را در این زمینه برطرف کنند نه اینکه با دید سرگرمی صرف به آن نگاه کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار