۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۴۹
کد خبر: ۸۱۶۰۴
roshana96 (15)

رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه یکی از فرصت‌هایی که موجب آشنایی دانشجویان با صنعت و سازمان‌های مرتبط با آن می‌شود همین جشنواره روشنا است، بیان کرد: امروزه ارتباط دانشگاه علامه با صنعت و نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با آن بیشتر شده است.


به گزارش عطنا، دکتر لعیا الفت شنبه، 9 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره فرصت‌های شغلی «روشنا» در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری، گفت: اگر مشکلی به خاطر بارش باران در افتتاحیه این جشنواره اتفاق افتاد از شرکت‌کنندگان عذرخواهی می‌کنم.


وی با اشاره به اینکه از چند ماه قبل برای برگزاری جشنواره روشنا برنامه‌ریزی شده بود، افزود: در سال‌های اولی که بنده تازه به دانشگاه ملحق شده بودم به یاد دارم برای موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت فقط یک دفتر کوچک در معاونت پژوهشی دانشگاه وجود داشت.


الفت درباره همین موضوع تصریح کرد: کار این دفتر کوچک هم صرفاً ارتباط با صنعت نبود و آنچه که در عمل گفته می‌شود با نوع کار و حرکت‌هایی که صورت می‌گرفت بسیار فاصله داشت و فقط اطلاعیه‌های کارورزی از سازمان‌های پژوهش‌های علمی و صنعتی در آن دفتر دیده می‌شد.


وی اضافه کرد: از آن دوران زمان‌ زیادی گذشته و تغییرات جدی در دانشکده مدیریت و حسابداری و دانشگاه علامه طباطبائی اتفاق افتاده است. ضمن‌آنکه در زمینه ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه در طول زمان دارای نوسانات و افت و خیزهایی بوده‌ایم.


رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در مدیریت فعلی توجه دانشگاه به داشتن ارتباط مؤثر با سازمان‌های بیرونی مد نظر قرار گرفته است، گفت: امروزه ارتباط دانشگاه علامه با صنعت و نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با آن بیشتر شده است.


وی به راه‌اندازی مرکز کارآفرینی دانشگاه و فعالیت مجدد آن به خصوص رشد چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: آنچه که در مورد ارتباط دانشگاه با صنعت پیگیری می‌کنیم در دو زمینه دانشجویان و استادان قابل بحث است.


الفت با بیان اینکه استادان معمولاً با نهادها و سازمان‌های بیرون از دانشگاه ارتباط دارند، اظهار کرد: یکی از فرصت‌هایی که موجب آشنایی دانشجویان با صنعت و سازمان‌های مرتبط با آن می‌شود همین جشنواره روشنا است.


وی گفت: ایده جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا از چهار سال پیش توسط همکاران و استادان ما به خصوص آقای دکتر قاضی‌نوری و دکتر ترکستانی در دانشکده مدیریت و حسابداری شکل گرفت و حرکت‌های خوبی در زمینه همکاری با شرکت‌ها از طریق فارغ‌التحصیلان و دانشجویان داشتیم که برخی از همین دانشجویان جذب شرکت‌ها شدند.


رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه آقای دکتر گودرزی در دو سال اخیر مسؤلیت کارآفرینی و جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا را بر عهده گرفتند، افزود: روشنا برای ارتباط دو طرفه صنعت با دانشگاه و دانشجویان شکل گرفت تا زمینه برای ورود دانشجویان به بازار کار فراهم شود و بهتر است آن را ارتباط دو جانبه نام‌گذاری کنیم.



وی تأکید کرد:‌ در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت و برعکس، فرآیندی از ابتدا و انتها در نظر گرفته شد که حاصل یک حضور فعال و مشارکت جمعی استادان، دانشجویان و شرکت‌های است.


الفت با بیان اینکه بسیاری از راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌ها در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت در طی این سال‌ها روی کاغذ آمده است و این نشان دهنده این بوده که یادگیری در سازمان اتفاق افتاده است، گفت: ارتباط خوبی نیز بین شرکت‌های بیرون از دانشگاه با انجمن‌های علمی-دانشجویی صورت گرفته است که باید این تجربه به دانشجویان و تشکل‌های دیگر نیز منتقل شود.


وی با اشاره به اینکه از طریق جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا برخی از دانشجویان جذب شرکت‌های بیرون از دانشگاه شدند، افزود:‌ باید فضایی در دانشکده مدیریت و حسابداری فراهم شود که دانشجویان بیشتر به موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه بیندیشند.


رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در کنار آموزش و پژوهش باید به کاربردی شدن آنچه که فرا می‌گیریم نیز توجه داشته باشیم، بیان کرد: از جمله ویژگی‌های دانشگاه نسل جدید فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی و مهارتی مرتبط با بازار کار و صنعت برای دانشجویان است و نگاه به آینده دانشگاه نیز باید چنین افقی داشته باشد.


وی افزود: امروز آنچه که در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد به خصوص در زمینه آموزشی و مهارتی دانشجویان متناسب با نیاز بازار کار و صنعت نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی کنیم.


الفت با بیان اینکه در کنار کلاس‌های آموزشی می‌توان دوره‌های دانش‌افزایی و مهارتی را برای بالا بردن توان دانشجویان برگزار کرد، گفت: باید از همه فرصت‌ها در جهت برقراری ارتباط میان دانشگاه و نهادهای بیرون از آن استفاده کرد.


رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی اظهار امیدواری کرد: امیدوار هستیم که روند رو به رشد جشنواره فرصت‌های شغلی روشنا ادامه پیدا کرده و دانشجویان نیز حضور بیشتری در آن داشته باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار