۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۰۸۷۶
jashne fareghtahsili 96 (11)

معاون دانشجویی دانشگاه علامه در جشن فار‌غ‌التحصیلی دانشجویان مقاطع مختلف این دانشگاه گفت: نام وزین و حوزه‌های متنوع دانشگاه علامه طباطبائی موجب می‌شود که یک هویت علامه‌ای پیدا کنیم.


به گزارش عطنا، جشن دانش‌آموختگی 850 دانشجوی فارغ‌التحصیل‌ مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه علامه طباطبائی سه‌شنبه، پنجم اردبیهشت‌ماه همزمان با سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) در سالن تربیت بدنی این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه و سایر مسئولان برگزار شد.


در ابتدای مراسم، دکتر حسین سلیمی بجستانی، معاون دانشجویی و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، در سخنانی ضمن تبریک به شما دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها اظهار کرد: شما امروز نتیجه تلاش خود را می‌بینید.


وی با بیان اینکه دانشجو به همان میزان از دانشگاه خروجی دریافت می‌کند که  در زمان ورود انگیزه، نظم و تلاش داشته است، تاکید کرد: نام وزین و حوزه‌های متنوع این دانشگاه موجب می‌شود که یک هویت علامه‌ای پیدا کنیم.


سلیمی بجستانی با اشاره به شخصیت والای علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: هنگامی که ایشان وارد نجف شدند، دچار مشکلات اقتصادی و ‌معیشتی شدند به همین دلیل به تبریز برگشتند و 10 سال کار کردند ولی هرگز تفکر را فراموش نکردند.


وی حاصل و نتیجه تلاش‌های علامه طباطبائی را تفکر او دانست و گفت: همه ما در زندگی روایت‌هایی داریم که یکی از آن‌ها آغاز و‌ پایان دوره دانشجویی و تحصیل است، ما در این دوره با مفاهیمی مثل تفکر، چشم‌انداز، بینش و رفاقت آشنا می‌شویم.


سلیمی‌بجستانی با اشاره به اینکه ما در کشور حدوداً یازده میلیون و چهارصد هزار نفر دانش آموخته داریم، تصریح کرد:  از این تعداد حدود شش میلیون و سیصد هزار نفر آن آقایان هستند که حدود سه میلیون و پانصدهزار نفر شاغل و پانصد هزار نفر آن جویای کارند، سهم دانشگاه علامه از تعداد فارغ‌التحصیلان در طول سال‌های فعالیتش، هفتاد هزار نفر است.


دکتر سلیمی بجستانی  در پایان عنوان کرد: با توجهی که در دوره جدید به وضعیت جوانان در کشور وجود دارد، امیدوارم همه شما نقش موثری در پویایی جامعه و اعتلای زندگی شخصی و اجتماعی خود داشته باشید.


گفتنی است که در ادامه این مراسم از دانشجویان برتر هر رشته در مقاطع کارشناسی و دکتری ورودی 90 و  کارشناسی ارشد 92 تقدیر به عمل آمد.


لیست کامل برگزیدگان مقطع کارشناسی را از اینجا و لیست برگزیدگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را از اینجا دریافت کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار