۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۹۷۰۹
farhadi

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند موجب افزایش حضور حداکثری مردم نسبت به دوره‌های قبل در پای صندوق‌های رأی شوند گفت: پذیرش دانشجوی خارجی از سیاست‌های وزارت علوم است.


به گزارش عطنا به نقل از تسنیم از همدان، محمد فرهادی پیش از ظهر امروز در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: پذیرش دانشجوی خارجی از سیاست‌های وزارت علوم است.


فرهادی بیان کرد: مقام معظم رهبری پس از برجام و آمد و رفت هیئت‌های علمی و دانشگاهی  و بحث‌هایی که بود دستور دادند که این حوزه ساماندهی شود ضمن آنکه تعامل علمی را ضرورت دانستند.


وی عنوان کرد: در روزهای گذشته میزبان هیئتی 121 نفره از دانشگاه‌های ایتالیا بودیم ضمن این که در این راستا دانشگاه بوعلی سینا همدان بسیار به‌جا پذیرش دانشجوی خارجی را آغاز کرده است، چرا که افزایش ارتباطات بین‌المللی در حوزه علوم بسیار خوب است.


وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به دو انتخابات پیش رو اظهار داشت: دانشگاه‌ها در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند و با دعوت از داوطلبان، نمایندگان و افراد دیگر که در مسیر انتخاب قرار دارند می‌توانند مصاحبت داشته باشند و نه تخریب.


فرهادی تصریح کرد: دانشگاه می‌توانند در راستای حضور مردم بیشتر از دوره‌های قبل نقش‌آفرینی کنند.


وی با اشاره به اینکه همدان دانشگاه‌های خوبی دارد و در حال فعالیت‌های توسعه‌ای و کیفی است گفت: در دانشگاه آزاد‌، سرمایه‌گذاری عظیم و مردمی انجام شده ضمن اینکه دانشگاه بوعلی برند خوبی است که باید به این موضوع در عمده فعالیت‌ها توجه شود.


فرهادی با بیان اینکه راه‌اندازی دانشکده D8 و پذیرش دانشجو را پیگیری می‌کنم اظهار داشت: دانشگاه‌های استان به سمت رشته‌های جدید و بین رشته‌ای بروند و مأموریت‌گرایی را دنبال کنند.


وی خطاب به روسای دانشگاه‌های استان افزود: ارتباط با بیرون و بررسی مسائل و رفع مشکلات منطقه با پروژه‌های مطالعاتی را تداوم و گسترش دهید.



کسب رتبه نخست شتاب علمی دنیا با 14 درصد


وزیر علوم تحقیقات و فناوری از اختصاص اعتبارات عمرانی تا تیر ماه به دانشگاه‌های استان خبر داد و بیان کرد: دانشگاه‌های ما دارایی‌های زیادی دارند و پیگیری شده تا سند دریافت کنند.


فرهادی بیان کرد: در حوزه‌های دانشگاهی با 14 درصد، رتبه اول شتاب علمی دنیا را داریم البته در برخی حوزه‌ها باید بیشتر تلاش کنیم.


وی تصریح کرد: در حوزه ارائه مقالات مشترک، ضعیف هستیم که ارتباطات بین المللی این ضعف را می تواند برطرف کند.



ممنوعیت ساخت خوابگاه از طرف دولت برداشته شد


وزیر علوم اظهار داشت: با همکاری دولت و مجلس ممنوعیت ساخت خوابگاه از طرف دولت برداشته شد و امکان ساخت مشارکتی و خیر ساز هم به صورت 50 درصد خیری و 50  درصد دولت فراهم شده است.


فرهادی با بیان اینکه با احداث مرکز همایشها از ابتدا در همدان موافق بودم افزود: زیرا ما در تهران به اندازه کافی از این مراکز داریم و اعتبار لازم هم برای ساخت آن گذاشته‌ایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار