۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۷۴۲۶
eslami alan


اولین نشست اعضای انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی دانشگاه های آلمان به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ با حضور دکتر قربانی رایزن علمی وزارت علوم در منطقه شینگن، انگلستان و آمریکا و جناب آقای سیدین سرکنسول ج ا ا در هامبورگ روز شنبه ۱۹ فروردین ماه برگزار گردید.






به گزارش عطنا به نقل از مقیم از هامبورگ، نشست اعضای انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی دانشگاه های آلمان به همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ با حضور دکتر قربانی رایزن علمی وزارت علوم در منطقه شینگن، انگلستان و آمریکا و جناب آقای سیدین سرکنسول ج ا ا در هامبورگ روز شنبه 19 فروردین ماه برگزار گردید.


این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قران مجید و سرود ج ا ا شروع شد. در ابتدا جناب اقای سیدین سخنرانی کردند، ایشان دانشجویان را سرمایه و داشته های کشور دانستند. همچنین اطهار داشتند در مراکز علمی و دانشگاهی آلمان دانشمندان ایرانی در بین دیگر مهاجرین به آلمان شاخص بوده و دارای پستهای کلیدی می باشند.


سرکنسول ایران در هامبورگ پرفسور سمیعی را نمونه بارز یکی از ایرانیان موفق در عرصه بین المللی دانستند که در کشور آلمان اقامت دارند. همچنین افزودند ما ایرانیان بیشماری را می شناسیم که در حد ایشان هستند اما شناخته شده نیستند، برنامه ما اینست که آنها را شناسائی و در آینده نزدیک بطریق مقتضی معرفی نماییم.


وی نمایندگیهای ایران در خارج از کشور بطور کلی و بالاخص برلین، فرانکفورت ،مونیخ و هامبورگ را خانه و محل رجوع دانشجویان ایرانی دانستند که می توانند به راحتی مراجعه نمایند.


ایشان اضافه کردن یکی از وظایف ذاتی نمایندگی ها حمایت از اتباع کشورمان است نزد کشور پذیرنده که در این خصوص ما نسبت به دانشجویان و جامعه علمی ایرانی با حساسیت بیشتری برخورد می کنیم.


سیدین در آخر گفت: در 29 اردیبهشت ماه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را داریم و مشارکت گسترده ایرانیان و بالاخص دانشجویان ایرانی می تواند پاسخ محکمی بر فتنه جویانی باشد که با دلارهای نفتی خود سعی در ایجاد اخلال و به انزوا کشیدن کشورمان در عرصه های منطقه و بین المللی را دارند که بحمدللله با هوشمندی بی بدلیل رهبر عزیزمان و ابتکار عمل نهاد ها و ارگانهای ذیربط داخلی تا به الان توانستیم یکی از قدرتهای بلامنازع منطقه و از امنیت بسیار خوبی نیز برخوردار باشیم.


سپس دکتر قربانی سخنرانی خود را آغاز و تبیین جایگاه علمی دانش آموختگان ایرانی در خارج از کشور پرداخته و اعلام کردند طرحی را در دستور کار دارند تا شاخص رتبه بندی براساس رشته های تحصیلی دانشکاه ها باشد نه خود دانشگاه.


در آخر دکتر قربانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر بازگشت مغزها در تقابل با فرار مغزها عنوان کرد بنیاد علمی نخبگان یکی از کار های ویژه ای که در دستور کار دارد ارائه تسهیلات بازگشت دانشجویان  به داخل کشور است و در حال حاضر در حال تدوین راهکارها و اقدامات زود بازده دیگری جهت نیل به این مهم هستیم.


محرک پور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان منطقه آلمان هم در سخنانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به نشست 51 ام انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا و تاکید ایشان به تاثیرگذاری بر محیط پیرامونی به معرفی فعالیت های انجمن اسلامی دانشجویان در کشور آلمان پرداخت و با بیان اینکه در راستای عمل به این پیام و مقابله با موج فزاینده اسلام هراسی و ایران هراسی، اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان و دانشجویان معتقد و ارزشی در روز عاشورا بصورت گروهی با حضور در مراکز اهدای خون در شهرهای مختلف آلمان نسبت به انجام این فریضه انسانی اقدام کرده و اسلام رحمانی را با این حرکت خداپسندانه به جامعه غرب معرفی می کنند. وی از کلیه علاقمندان به مشارکت در این طرح سراسری دعوت به همکاری کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی فصلنامه علمی ترویجی باور و جایزه باور ویژه نخبگان ایرانی خارج از کشور پرداخت.


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار