۱۳ فروردين ۱۳۹۶ ۰۳:۰۵
کد خبر: ۷۷۰۷۳
mahmud vaezi vazir ertebatat


محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: باید از ظرفیت های فضای مجازی در جهت توسعه علوم استفاده کرد.


به گزارش عطنا به نقل انتخاب به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان بازدید از دانشگاه شهید بهشتی ضمن مهم خواندن نقش حوزه ICT در پیشرفت علوم مختلف گفت: در حال حاضر دو لبه تکنولوژی در وزارت ارتباطات وجود دارد که یکی حوزه ICT و دیگری حوزه فضایی است و تصمیم جدی ما بر این است که دانش این دو لبه، در کشور تولید شود.

واعظی تصریح کرد: با وجود زبان مشترک میان وزارت ارتباطات و دانشگاه ها باید همکاری ها را افزایش دهیم تا بتوانیم از پتانسیل های موجود استفاده کنیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: امروز در بخش های مختلف فضای مجازی نیازمند گسترش فعالیت ها هستیم زیرا هنوز فرهنگ سازی مناسبی برای فعالیت درفضای مجازی شکل نگرفته است.


وی اظهارکرد: فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید و باید از فرصت ها استفاده کرد هرچند که این مهم با توسعه به روز فضای مجازی، بسیار دشوار است.


واعظی با اشاره به تأثیر فضای مجازی در دنیای امروز بیان کرد: فضای مجازی در اعماق زندگی شخصی افراد و حوزه های مختلف نفوذ کرده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در دنیای امروز بدون استفاده از فضای مجازی علم توسعه پیدا نمی کند و شاهد هستیم که دو قسمت مهم فناوری اطلاعات به عنوان نرم افزار و سخت افزار در حال گسترش است.


وی ادامه داد: فارغ التحصیلان متعددی در این حوزه وجود دارند و متخصصان دراین حوزه، در شرکت های معتبر جهان جایگاه با ارزشی دارند.


واعظی با اشاره به اهمیت بومی سازی توضیح داد: باید سرویس های امنیتی داخل کشور بومی شوند که این امر با ارتباطات بیشتر وزارت و پژوهشکده های دانشگاه ها میسر است و وزارت ارتباطات، نمی تواند به تنهایی، بومی سازی را گسترش دهد و ما نیازمند جوانان نخبه در این حوزه خواهیم بود.


وی همچنین بیان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید اقتصاد دانش بنیان را بدست آوریم و اگر این اقتصاد را در نظر داریم لازم است نگاه خود را به علوم مختلف تغییر دهیم .

واعظی در پایان تصریح کرد: در کشور ما هر پدیده ای که به وجود می آید ابتدا حالت دفاعی می گیریم و این موضوع یکی از دلایل شکاف با کشورهای دیگر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اما باید همانند دانشگاه های خارج از کشور، زمینه های فرهنگی و آشنایی با پدیده ها را آموزش دهیم.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار