۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ۰۷:۰۵
کد خبر: ۷۶۴۷۱
Eftetah Salon Roshd (8)

سید سروش قاضی‌نوری نائینی گفت: نهادهای مالی می‌توانند بخشی از طرح توسعه و تحقیق خود را به مرکز رشد و فناوری دانشگاه ما آورده و از استادان و دانشجویان ما در این زمینه استفاده کنند تا با هزینه کمتر و کیفیت بهتر اجرا شود و مطلوب ما نیز همین است که استادان و دانشجویان ما درگیر پژوهش‌ها و نیازهای واقعی جامعه و کشور شوند.


به گزارش عطنا، سید سروش قاضی‌نوری نائینی، سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی چهارشنبه، 25 اسفندماه در نشست مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی با معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شورای ریاست این دانشگاه، گفت: دو حوزه مهم ما در دانشگاه علامه برای دانشجویان هدایت شغلی و کارآفرینی است.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه در مرکز رشد زمینه را برای بارور شدن ایده‌ها در حوزه علوم انسانی فراهم می‌کند، بیان کرد: یکی از حوزه‌های مؤثر که در دانشگاه علامه طباطبائی به طور تخصصی پیگیری می‌شود، گردشگری است که می تواند به صورت مستقم در اشتغال تأثیر داشته باشد.


قاضی‌نوری درباره همین موضوع تصریح کرد: گردشگری در زیست‌بوم‌های مختلف فرهنگی و تاریخی که می‌تواند در نقاط مختلف کشور گسترش یابد، یکی از نقاط تحول آن دانشگاه علامه است که می توانیم با تشکیل هسته‌هایی خدماتی را در این زمینه ارائه دهیم.


سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در رشته‌های مثل روان‌شناسی نیز دانشجویانی را داریم که می‌توانند منشاء یک سری تحولات در بازار اشتغال کشور شوند.


وی با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در بهترین نقطه تجاری شهر به لحاظ موقعیت مکانی تأسیس شده است، افزود: در این مرکز می‌توانیم یک سری شرکت‌های حوزه علوم انسانی را رشد دهیم که در نوع خود منحصر به فرد است.


قاضی‌نوری اضافه کرد: در دانشگاه‌های فردوسی مشهد و قم تلاش‌هایی در زمینه ایجاد اینگونه مراکز شده است ولی در تهران چنین مرکزی به صورت تخصصی در حوزه علوم انسانی نداشتیم.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی در این مرکز در زمینه رشد‌دهی به فعالیت‌های شرکت‌های فن‌آور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می‌کند، گفت: از جمله خدمات ما در این مرکز به شرکت‌ها اختصاص سرمایه اولیه، ایجاد دسترسی به بازارها و کمک در اعطای مجوزهای دولتی است.


سرپرست مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: در این مرکز ما توانایی انجام تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط و مورد نیاز نهادها و مراکز مختلف در حوزه علوم انسانی و اجتماعی را داریم.


وی با اشاره به اینکه برخی از نهادهای مالی برای حضور در مرکز  رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این نهادها می‌توانند بخشی از طرح توسعه و تحقیق خود را به این مرکز آورده و از استادان و دانشجویان دانشگاه در این زمینه استفاده کنند تا با هزینه کمتر و کیفیت بهتر اجرا شود و مطلوب ما نیز همین است که استادان و دانشجویان ما درگیر پژوهش‌ها و نیازهای واقعی جامعه و کشور شوند.


قاضی‌نوری با بیان اینکه دانشگاه علامه با مطالعات و تحقیقاتی که انجام داده است در سه محور کارآفرینی، مرکز رشد و هدایت شغلی فعالیت‌هایی را شروع کرده است، افزود: در این زمینه به حمایت وزارتخانه‌ها به خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز داریم.


وی در ادامه به عدم حمایت دولت در زمینه پژوهش‌های علمی اشاره کرد و گفت: به‌رغم اینکه دولت می‌گوید پژوهش‌های میدانی، دقیق و حساب‌شده حمایت ‌می‌کنم ولی در عمل این اتفاق نمی‌افتد و اگر هم تخصیصی داده شود بر اساس رابطه به افراد دیگری واگذار می‌شود.


قاضی‌نوری در پایان: گفت من به جِد می‌گویم ما در دانشگاه علامه طباطبائی توانایی‌هایی داریم که جای دیگری پیدا نمی‌شود.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار