۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ۲۲:۵۸
کد خبر: ۷۴۶۱۴
roohafza

فرشته روح‌افزا در جمع دانشجویان دانشگاه علامه، اظهار کرد: هم­‌اکنون نگاه جنسیتی عرضه ارزان زن در کشور در حال حاکم ­­شدن است. ارزش­‌گذاری­‌ها را تغییر داده‌ایم و انتظار داریم با این حد از اختلاط بدون کنترل در جامعه و سینما و سریال­‌ها و ... فساد نداشته باشیم.


به گزارش عطنا، فرشته روح­‌افزا، معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی، در بین دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: مشکلی که در حوزه زنان و خانواده داریم و بسیار مهم است، این است که مشکل غرب در حوزه خانواده را مشکل کل جهان دانسته و آن را به جامعه خود تعمیم می­‌دهیم.


 روح‌­افزا افزود: فقط 50 سال است که زنان در اروپا حق رای دارند، مشکل اروپا مشکل ما نیست، زنان در اروپا باید فمنیست باشند زیرا در آنجا به حقوق زنان اجحاف می­‌شود.


وی ادامه داد: غرب نیاز دارد هر دهه نگاه خود را به زنان بر اساس نحله­‌های جدید فمنیستی تغییر دهد، زیرا هیچ رویکردی که از جانب آنان شکل می‌­گیرد کامل نیست و اگر قرار باشد با دنباله­­‌روی از آنان و با جاری کردن نظرات آنان در کشور دنبال پیشرفت زنان باشیم و هر دهه ببینیم اشتباه کرده‌­­‌ایم، راه برگشتی نخواهیم داشت.


این پژوهشگر حوزه زنان و خانواده گفت: جامعه غرب جامعه آزمایشگاهی است و هر دهه یک رویکرد را آزمایش می‌­‌کند و ما نباید این راه را برویم.




زنان پناهگاه عاطفی ندارند، و حاضرند با هر مردی به خاطر عاطفه همراه کتک خوردن زندگی کنند، حال آنکه این پناهگاه عاطفی، شوهر و خانواده است.



وی خاطرنشان کرد: باید یک آسیب­‌شناسی جدی و منصفانه از سبک زندگی زنان در غرب داشته باشیم، سپس باید روش درست زندگی را انتخاب کنیم و اگر آن به نفعمان است همان را پی بگیریم.


استاد دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: در استفاده از سبک زندگی غربی که زن یک ابزار پرجاذبه است، ارزش روی جنسیت استوار خواهد بود و بنابراین در این جامعه نمی­‌توان گفت به زن به صورت یک کالا نگاه نشود، در این سبک زندگی باید زنان برای عمل­‌های زیبایی صف ببندند و برای زیبایی با هم مسابقه دهند و این اجتناب­‌ناپذیر است.


وی با تاکید بر اینکه در نگاه جامعه غربی زن باید بمیرد تا مرد ببیند و وقتی این الگو وارد زندگی ما شود نباید انتظار داشته باشیم سن ازدواج بالا نرود، افزود: هم‌­اکنون نگاه جنسیتی عرضه ارزان زن در کشور در حال حاکم­­‌شدن است. ارزش­گذاری‌­ها را تغییر داده­‌ایم و انتظار داریم با این حد از اختلاط بدون کنترل در جامعه و سینما و سریال‌­ها و ... فساد نداشته باشیم.‌


روح‌­افزا همچنین گفت: وقتی مادر، مادر نمی‌­شود، باید به جامعه اروپا و آمریکا حق بدهیم کودکان خود را به قتل برسانند، زیرا با گسترش روابط ناهنجار زن و مرد، مردی حاضر نیست با فرزند یک مرد دیگر زندگی کند، 60 درصد کودکانی که به قتل می‌­رسند توسط والدین خود به قتل رسید‌ه‌­‌اند!


وی ابراز کرد: قوانین حمایتی غرب از زنان و خانواده در حد عالی است و قانون از وی تا نهایت ممکن حمایت می­‌کند، اما زنان اروپایی از زنان عربستان سعودی کمتر از جانب شوهرانشان مورد ضرب و شتم قرار نمی‌­گیرند.


معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: دلیل این مسئله این است که این زنان پناهگاه عاطفی ندارند، و حاضرند با هر مردی به خاطر عاطفه همراه کتک خوردن زندگی کنند، حال آنکه این پناهگاه عاطفی، شوهر و خانواده است.


استاد دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: با تجربه سال­‌ها زندگی در غرب می­‌گویم در ایران نیز الگوبرداری از همین فرهنگ و با گسترش روابط غیرموجه بین دختر و پسر، موجب شده است برخی زنان امروزی جامعه ما با قیاس شوهران خود با دوستانی که در گذشته داشته‌­اند، نتوانند پای­بند زندگی مشترک چارچوب­‌مند خود باشند و همین عامل باعث شده است، پژوهش­‌ها نشان دهند 90 درصد زنان تهرانی موبایل همسران خود را چک می­‌کنند.


وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری حوزه زنان هم‌­اکنون خلاف جهت حل معضلات فوق است، و دقیقا برعکس آن عمل می­‌شود، افزود: مثلا به دنبال وجهه‌­بخشی به تن­‌فروشی زنان هستند و آنان را «کارگر جنسی» می­‌نامند و یکی از مسئولان همین دیروز زنان را مورد خطاب قرار داد که اکنون زنان ایرانی با قهرمانی در المپیک پیشرفت کرده­‌اند، ورزش کردن زنان خوب است اما صرف قهرمانی پیشرفت نیست، دولت دنبال برابری جنسیتی است و اینکه خانم راننده کامیون باشد را حسن تلقی می­‌کند.


این دانش‌­آموخته دانشگاه منچستر در پایان به دانشجویان حاضر چنین توصیه کرد: زن باید آن­قدر به همسر خود عشق‌­ورزی کند تا مرد سراسیمه به خانه بیاید و طوری باید فرزندان خود را مورد محبت قرار دهد تا در هر شرایطی و هر مشکلی برایشان به وجود آمد به آغوش خانواده و مادر برگردند.


 روح‌افزا افزود: فمنیسم اگر درست و واقعی تبیین شود، هیچکس در ایران سراغ آن نخواهد رفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار