۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۳۸۵۱
Avvalin 2salane hoghooghshenasi (32)

نخستین همایش دوسالانه «انجمن حقوق شناسی» با هدف بررسی فعالیت‌های دوساله و تبیین اهداف پیش روی انجمن، در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در ابتدای این نشست که عصر یکشنبه، 15 اسفندماه در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، محمدحسین ساکت رئیس هیئت مدیره انجمن حقوق شناسی به سخنرانی پرداخت.


سید علی آزمایش، استاد پیشکسوت حقوق کیفری دانشگاه تهران در سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط انجمن حقوق‌شناسی به ارائه پیشنهادهایی در جهت بهبود شرایط انجمن حقوق شناسی و همچنین رشته حقوق در ایران پرداخت.


در ادامه بهمن مشکینی مشاور وزیر و معاونت سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور با بیان اهمیت و جایگاه تشکل های مردم نهاد و نقش آنها در توسعه کشور از عملکرد انجمن حقوق شناسی به عنوان یکی از نمونه های موفق این تشکل های مردم نهاد نام برد.


سپس منوچهر آشتیانی، جامعه شناس و فیلسوف به ارائه مباحثی پیرامون چرایی عدم شکل گیری دانش حقوق ایرانی، همانند برخی دیگر از علوم پرداخت که بیش از آن که رنگ و بوی ایرانی داشته باشند تنها در حد ترجمه و تشریح علوم دیگر کشورها هستند.


پس از آشتیانی، محمدرضا ضیائی بیگدلی، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی و مدیرمسئول نشریه حقوق شناسی به سخنرانی پرداخت. بیگدلی در سخنان خود ضمن برشمردن ویژگی‌ها و جایگاه انجمن‌ها در نظام حقوقی و قانونی ایران، به ارائه توضیحاتی پیرامون چگونگی شکل گیری، توسعه و تداوم کار انجمن حقوق شناسی، با تأکید بر نقش موثر انجمن‌هایی نظیر انجمن حقوق شناسی، پیشنهاداتی جهت بهبود وضعیت علمی رشته حقوق در کشور ایران ارائه کرد.


سخنران آخر همایش دوسالانه انجمن حقوق شناسی هم تهمورث بشیریه، مدیرعامل انجمن حقوق شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی بود که در سخنان خود ضمن تشکر از کلیه همراهان انجمن حقوق شناسی در عمر دوساله این انجمن، از فعالیت‌های گذشته و برخی برنامه‌های پیش روی انجمن حقوق شناسی گزارش داد.


به گزارش عطنا، انجمن حقوق شناسی، سازمان مردم نهادی مستقل که از اسفند سال 1393 با حضور جمعی از استادان دانشگاهی رشته حقوق، وکلا، قضات و غیره که با برگزاری برنامه‌هایی از جمله سلسله نشست‌های یکشنبه‌های حقوقی، تأسیس نشریه حقوق‌شنای، برگزاری سمینار‌ها، نشست ها و غیره و با تأکید بر مطالعات میان رشته‌ای به بررسی و پژوهش در امورحقوقی می‌پردازد.


گزارش مشروح سخنرانی‌های ایراد شده در این همایش به زودی در عطنا منتشر خواهد شد.



عکس: افشین عزیزی - عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار