۰۵ فروردين ۱۳۹۴ ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۳۶۱
1426690910671_25869

به گزارش عطنا ، مرتضی رحمانی‌موحد با بیان این‌که کتابچه راهنمای جامع ایرانگردی با عنوان «سفر» با همکاری سازمان و مرکز مطالعات گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شده است، افزود: این کتاب در تیراژ 20 هزار نسخه منتشر و برای ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 31 استان کشور ارسال شده است تا در اختیار مسافران علاقمند به آشنایی با ظرفیت‌ها و خدمات گردشگری قرار گیرد.


وی گفت: علاوه‌بر تقسیم‌بندی فهرست این کتاب بر مبنای نام استان‌های کشور، سرفصل‌های مجزا از جمله «فرهنگ سفر»، «بهداشت سفر»، «محیط زیست»، «ایمنی خودرو» و «امداد و کمک‌های اولیه» نیز در نظر گرفته شده است.


رحمانی‌موحد ادامه داد: گردشگران نوروزی می‌توانند از سایر اطلاعات موجود در کتاب «سفر» شامل فهرست مراکز اقامتی، نقشه مسیر راه‌های کشور، تقویم 1394 و نیز شماره تلفن‌های ضروری نیز بهره‌مند شوند.


رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به منابع اطلاعاتی کتاب مورد نظر اظهار کرد: ظرفیت‌های اطلاعاتی سازمان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نقشه‌برداری کشور، حفاظت محیط زیست و نیز جمعیت هلال احمر، مرکز آمار ایران، ویکی‌پدیا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور و نیز دایره‌المعارف ایرانیکا در پژوهش و گردآوری کتاب «سفر» مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


رحمانی‌موحد افزود: در فاز بعدی توزیع این کتاب و افزایش تیراژ انتشار، متقاضیان می‌توانند در دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها و سایر مراکز فرهنگی و گردشگری مربوطه از این اثر فرهنگی بهره‌مند شوند.


او یکی دیگر از ویژگی‌های شایسته کتاب «سفر» را امکان ارتباط با خوانندگان از طریق شبکه‌های اجتماعی و پست‌الکترونیک به منظور اصلاح و تکمیل اطلاعات مربوط به جاذبه‌ها و خدمات گردشگری عنوان کرد که پس از جمع‌آوری و بررسی کارشناسی در نسخه‌های تجدید چاپ لحاظ خواهد شد.


1426690910671_25869


ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار